Království za sledovanost. YouTube křiví realitu a vede k extremismu, ukázal případ Chemnitz

vkr

Události posledních týdnů v německém Chemnitzu ukazují, že hledat v podobně emotivních situacích seriozní zprávy na sociálních sítích a doufat při tom v objektivitu je nanejvýš naivní. Vidět je to třeba u videoportálu YouTube, který uzavírá diváky do nekonečné smyčky smíchané z propagandy a extremismu. YouTube a jeho vlastník Google však tímto způsobem mnohem účinněji prodávají reklamu.

Thomas Hoffman byl v neděli 26. srpna ve vlaku na cestě z Hamburgu do Chemnitzu. Ve městě tehdy zuřily nepokoje po vraždě, ze které jsou podezřelí imigranti. Hoffman chtěl znát podrobnosti, ale místo aby otevřel v prohlížeči nějaký respektovaný zpravodajský web, začal na YouTube. A nestačil se divit.

Výsledky, které se mu na dotaz "Chemnitz" zobrazily, měly k věrnému vykreslení reality velmi daleko. Zobrazená videa byla mnohdy dezinformační a propagandistická. Nebyla nezaujatým zachycením skutečností, ale měla za cíl radikalizovat. Některá byla spojena s pravicovým extremismem, jiná s konspiračními teoriemi. Hoffman vstoupil do sféry, o níž do té doby neměl ani ponětí.

Technologický apoštol Martin Ruubel: Blockchain umí pomoci proti chemtrails i placaté Zemi

sinfin.digital