Mark Zuckerberg se cítí provinile a bojí se o Facebook. Deníky zaplavila omluvná reklama | info.cz

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Mark Zuckerberg se cítí provinile a bojí se o Facebook. Deníky zaplavila omluvná reklama

Mark Zuckerberg se cítí provinile a bojí se o Facebook. Deníky zaplavila omluvná reklama

Sociální síť Facebook a její obchodní politika bývá zmiňována jako jedna z hlavních příčin úpadku tradičních médií. Teď došlo k výjimečné situaci. Místo aby Facebook noviny o peníze obíral, dává jim je. Zakladatel a šéf sociální sítě Mark Zuckerberg si zaplatil celostránkovou inzerci, aby se lidem omluvil za to, že Facebook ledabyle zacházel s jejich uživatelskými daty. 

Mark Zuckerberg ještě nikdy nepůsobil provinileji. Skandál s uživatelskými daty, která z nejrozšířenější sociální sítě vydolovala společnost Cambridge Analytica, zasadil Facebooku bolestnou ránu. Natolik tvrdou, že sám jinak celkem málomluvný a veřejná vystoupení nevyhledávající Zuckerberg pocítil potřebu omluvit se veřejnosti nejen v televizi, ale také v novinách. 

V sedmi britských a třech amerických denících se objevila inzerce, která má podobu osobní omluvy Marka Zuckerberga. Inzerce se snaží vysvětlit celou situaci a tvrdí, že společnost Facebook „již aplikacím třetích stran omezila možnost získávat tolik informací o uživatelích.“ Podle Zuckerberga Facebook taky sníží objem dat, která budou aplikace od uživatelů získávat jakmile se do nich zaregistrují. “ „Došlo k narušení důvěry a je mi líto, že jsme neudělali víc pro to, aby k tomu nedošlo,“ napsal Zuckerberg do novin. 

Omluva přichází pár dní po rozhovoru výkonného ředitele Facebooku s americkými mediálními organizacemi včetně CNN, Wired, The New York Times a Recode. Reklamy se objevily v nedělních vydáních britských novin The Observer, The Sunday Times, Mail on Sunday, Sunday Mirror, Sunday Express a Sunday Telegraph. V USA je vytiskly deníky The New York Times, The Washington Post a The Wall Street Journal.

Pokud zamítneme tezi, že Zuckerberga k omluvné a vysvětlovací kampani v novinách přiměly výčitky svědomí, pořád zůstává dost důvodů, proč se šéf Facebooku tolik snaží vylepšit obraz sociální sítě. Skandál Cambridge Analytica totiž vůbec poprvé v krátkých dějinách Facebooku vyvolal reakce, které firmu reálně existenčně ohrožují. K výzvě Delete Facebook se připojili nejen obyčejní uživatelé.

Umělec Jim Carrey ohlásil, že se zbavuje akcií Facebooku. Podnikatel a globální celebrita Elon Musk zase nechal zneviditelnit facebookové stránky Tesly a projektu SpaceX. Sílí volání, aby byl Facebook na základě existující protimonopolní legislativy rozdělen a správa uživatelských dat se dostala pod veřejnou kontrolu.

Podtrženo a sečteno má Facebook nyní řadu problémů, z nichž ztráta zhruba padesáti miliard dolarů tržní hodnoty nakonec ještě není ten nejvážnější.

 

Volby 2018

Senátní volby 2018

Termín senátních voleb Kandidáti do Senátu Voličský průkaz

Komunální volby 2018

Termín komunálních voleb Jak volit do zastupitelstva

V rámci voleb do Senátu není třeba volební lístek nijak upravovat, stačí lístek s vybraným kandidátem vložit do příslušné obálky a vhodit do volební urny. Volby do zastupitelstev fungují jinak, je možné udílet preferenční hlasy. Všechny kandidující subjekty jsou na jednom velkém hlasovacím lístku.

Základní shrnutí informací pro VOLBY 2018 -  Senátní i komunální >>>

Čekají nás teploty nad 40 stupňů, oteplování nejde zastavit, varuje klimatolog z Matfyzu

Vlna veder, která zasáhla v posledních dnech Českou republiku, je důkazem, že klimatická změna dorazila i k nám. Peter Huszár z Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy tvrdí, že oteplování lze zastavit jen drastickým snížením emisí. I kdyby se to ale podařilo, nepůjde to hned. Huszár zároveň předpovídá, že pokud nastavený trend bude pokračovat, budeme se stále častěji setkávat s extrémními projevy počasí, a teploty nad 40 stupňů už ani v Česku nebudou výjimkou. Jak nebezpečné je sucho? Proč je ve střední Evropě aktuálně takové vedro? A proč mají lidé dojem, že přicházíme o jaro a podzim? Podívejte se na rozhovor.