Články odjinud

Nejlepší investice Marka Zuckerberga. Miliardový Instagram je nadějí Facebooku

Nejlepší investice Marka Zuckerberga. Miliardový Instagram je nadějí Facebooku

Když Mark Zuckerberg v roce 2012 oznámil, že jeho Facebook kupuje tehdy téměř neznámou aplikaci Instagram, mnozí si klepali na čelo. Za platformu určenou pro sdílení fotografií totiž tehdy Facebook zaplatil miliardu dolarů. Nyní se ovšem ukazuje, že Mark Zuckerberg před šesti lety nešlápl vedle. Z Instagramu se totiž povedlo během poměrně krátké doby vytvořit fenomén, kterým Facebook nebezpečně zatápí dalším významným hráčům na trhu.

Hodnota aplikace, která nyní směle konkuruje dalším nástrojům, jako je Snapchat, FaceTime nebo Youtube, totiž letí strmě vzhůru. Podle výpočtu agentury Bloomberg dosahuje v dnešních dnech hodnota Instagramu až 100 miliard dolarů. Celková tržní kapitalizace společnosti Facebook přitom činí 560 miliard dolarů, jen Instagram by se na celkové hodnotě společnosti mohl podílet necelou pětinou.

Divoká jízda fotografické sociální sítě započala před dvěma lety, kdy vývojáři do jejího prostředí přidali novou funkci s názvem Stories. Jednalo se o možnost sdílení fotek, které se po jednom dni samy smažou. Nejpodstatnějším faktem ovšem bylo, že Facebook touto novinkou v Instanstagramu vypálil rybník konkurenčnímu Snapchatu, jehož princip je na sdílení dočasných fotografií založen. Tím ovšem ofenziva založená na přebírání prvků z konkurenčních nástrojů neskončila.

V poslední době se totiž Instagram začal zaměřovat také na videoobsah. Už dříve zde umožnil vysílání živých streamů. Ty co nevidět doplní také nová sekce s názvem IGTV. Zde bude možné nahrát až hodinové videoklipy, čímž se Instagram snaží přetáhnou na svou stranu část tvůrců, jež dosud působili na síti Youtube od Googlu. Vedle toho aplikace umožní také spojení videohovorů až čtyř osob.

720p 360p
Proč: Facebook a data, která na vás má

Postupné pronikání do nových sociálních formátů už se také začíná projevovat na rostoucí přízni uživatelů. Instagram totiž každý měsíc používá jedna miliarda lidí. Uživatelé zde navíc tráví stále více času. Zatímco ještě v září roku 2017 strávil průměrný Američan na Instagramu necelou půlhodinu, dnes už je to 55 minut. Za pozornost ovšem stojí fakt, že v případě hlavní aplikace Facebooku je trend opačný. V roce 2017 zde totiž dospělí Američané strávili o 4 procenta méně času než o rok dříve. Instagramu se tak negativní trend podařilo zvrátit. Analytici očekávají, že v příštích pěti letech by odnož Facebooku pro sdílení fotografií mohly používat až dvě miliardy lidí.

Rostoucí počty uživatelů se projevují také ve stoupajících tržbách. Facebook totiž stále hledá nové cesty, jak zvyšující se aktivitu lidí monetizovat. Podle analytika agentury Bloomberg Jitendra Warala utrží Instagram v příštím roce až 10 miliard dolarů. Na celkových příjmech společnosti Facebook se tak rostoucí platforma může podílet až 16 procenty.

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud