Peníze, show a soutěživost: Čeští miliardáři se vrhli na eSport. O jaké peníze jde?

Peníze, atraktivní obsah a hlavně spousta adrenalinu. To jsou tři klíčové ingredience eSportu, dynamického odvětví profesionálního hraní počítačových her, které si i mezi českou veřejností získává stále větší oblibu. Rostoucí, až 100milionový tuzemský trh proto láká i těžké váhy mediálního byznysu: tento měsíc oznámili akvizici z oblasti eSportu majitel televize Prima Ivan Zach či vlastník vydavatelství CNC Daniel Křetínský. Další takové akvizice budou podle odborníků následovat.

Oblasti médií a eSportu k sobě mají mnohem blíž, než by se na první pohled mohlo zdát. Mediální domy takovou akvizicí získávají nový obsah i atraktivní cílovou skupinu, menší eSportové společnosti zase stabilní zázemí a větší legitimitu v očích inzerentů. „Sektor eSports je pro české mediální domy příležitostí, jak se přidat na růstovou vlnu a získat práva pro vysílání přenosů. Dodatečně se jedná i o skvělý marketingový kanál, kterým se marketéři dostanou k jinak obtížně přístupnému segmentu mladých – a vůči tradiční reklamě rezistentních – lidí,“ vysvětluje logiku vzájemné symbiózy Karel Kotoun, manažer finančních služeb společnosti Accenture.

Že oba typy byznysu soupeří o podobné cílové publikum naznačil v lednu i dopis, který svým akcionářům rozeslala videotéka Netflix. Podle ní je současný fenomén herní scény Fortnite pro společnost větší hrozba, než někteří tradiční rivalové: „Soupeříme – a prohráváme – více s Fortnite, než s HBO.“

Koncert pro deset milionů

Česká média ovšem prozatím odvětví eSportu jako přímou konkurenci nevnímají. „Přitom přesně Fortnite je příkladem toho, že by se bát měla,“ argumentuje pro INFO.CZ majitel agentury Socialsharks a eSportový investor Petr Andrýsek. „Když Fortnite uspořádal ve hře koncert, tak se na něj přímo do hry přišlo podívat deset milionů uživatelů.“

Januš: Soudce Zelenka není gauner ani veřejný nepřítel. Věci říká tak, jak jsou

sinfin.digital