Placené čtení dobývá Česko. Vydavatelství CNC zvažuje jedno předplatné pro všechny tituly

Hned tři velké mediální domy – Czech News Center, Mafra a Vltava Labe Media – letos na svých webech zavedly placený obsah, takzvaný paywall. Jak se to největším tuzemským hráčům dosud vyplatilo a kudy chtějí pokračovat?

Letošní rok byl pro české mediální domy ve znamení prvních vážných experimentů s placeným digitálním obsahem. U svých hlavních elektronických titulů jej zavedly například vydavatelství CNC, Mafra a VLM, které tak hledají nové zdroje příjmů.

Vedle zmíněné trojice je tu také online Deník N, který na podzim oslavil rok s placeným obsahem a dosud nalákal asi 14 tisíc předplatitelů. Podle vydavatele Jána Simkaniče je tak asi ve třech pětinách cesty k tomu, aby předplatitelé pokryli náklady na chod deníku. „Od investorů máme sice slíbené peníze na čtyři roky, v dlouhodobém horizontu se ale pochopitelně musíme obejít bez nich. Na to, abychom byli finančně udržitelní, potřebujeme asi 25 tisíc předplatitelů,“ uvedl Simkanič ve čtvrtek na mediální konferenci Prague Media Point.

Sultán Erdogan vyhrožoval NATO. Patří Turecko ještě stále do aliance?

sinfin.digital