Články odjinud

Ruská RT si stěžuje na nesvobodu médií ve Francii. Macron televizi nepouští do Elysejského paláce

Ruská RT si stěžuje na nesvobodu médií ve Francii. Macron televizi nepouští do Elysejského paláce

Ruská zpravodajská televize RT si dnes postěžovala, že Elysejský palác nevpouští její novináře. Dvakrát za posledních pět dnů jim kancelář prezidenta Emmanuela Macrona odmítla udělit akreditaci, citovala z prohlášení šéfredaktorky RT Margarity Simonianové agentura AFP.

Novinářům RT byl odepřen přístup před pěti dny na summit jižních států Evropské unie v Římě a opět dnes na pravidelný brífink mluvčího Elysejského paláce. V Římě se dokonce pracovníci kanceláře zachovali nezdvořile, když nejprve akreditaci přislíbili, ale pak, když televizní štáb už do italské metropole dorazil, přestali zvedat telefony a reagovat na e-maily.

„Doporučuji prezidentu Macronovi, aby si znovu přečetl francouzskou ústavu," rozhorlila se dnes Simonianová, která zároveň hlavu státu vyzvala, aby bránila svobodu médií.

Macron počátkem ledna oznámil záměr zpřísnit boj proti dezinformacím šířeným některými médii či na internetu novým zákonem. Slíbil zároveň posílit pravomoci televizní a rozhlasové rady, která dohlíží na obsah příslušných médií.

Macron již čelil znevažující kampani ze strany proruských serverů, když loni kandidoval na prezidenta. Jeho spolupracovníci se stali obětí krádeže internetových dat. Ruská televize RT, která je často obviňována z ruské propagandy, od konce loňského roku vysílá i ve francouzštině.

Rusko se už dříve dostalo do podezření z manipulace prezidentských voleb v USA, ovlivňování britského referenda o vystoupení z Evropské unie či zasahování do krize kolem separatistických snah v Katalánsku.

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud