Brusel tento týden čeká důležité hlasování, které do velké míry určí podobu mediálního trhu v Česku i celé unii. Europoslanci budou rozhodovat o osudu směrnice, která citelně reformuje autorská práva. Pedagog a odborník na média Josef Šlerka v rozhovoru pro E15 při té příležitosti vysvětluje proměny trhu i to, proč je podle něj nutné regulovat monopolní moc technologických gigantů.
Šel byste v dnešní době do mediálního byznysu?
Vlastně docela ano. Ještě tu nejsou využity možnosti, kterými mediální byznys disponuje. Trh je konzervativní a vůbec mu to nepomáhá.
V čem je konzervativní?
Podívejte se na tanečky kolem placeného obsahu. Jsme jednou z posledních zemí Evropy, která s ním takřka nepracuje. Když to porovnáte s dynamikou ekonomického vývoje, ukazuje se, že právě zavedení placeného obsahu je jediným smysluplným řešením, které umožní vydávat kvalitní noviny.