Televizi rostou konkurenti. Streamovací služby utrácí za vlastní produkci miliardy dolarů

Michal Benatzky

Pryč jsou doby, kdy Netflix plnil jen funkci online video půjčovny. Dnes je tato společnost, kterou celosvětově využívá, více než sto milionů uživatelů plnohodnotným konkurentem zavedených televizních společností. Jen v letošním roce utratil Netflix za nákup práv a vlastní tvorbu 6 miliard dolarů, přičemž do produkce vlastního obsahu putovala čtvrtina. Největší část rozpočtu pro tvorbu vlastního obsahu tvoří náklady na produkci dramat Narcos a House of Cards. Netflix ovšem není jedinou streamovací službou, která vytváří stále kvalitnější produkci srovnatelnou s tvorbou klasických televizních společností.

Ambiciózní plány má také Amazon, pod jehož křídly v současné době natáčí britské moderátorské trio Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May obdobu oblíbeného Top Gearu. Motoristická show Grand Tour s rozpočtem 4 miliony liber na jeden díl je však pro Amazon teprve začátek.

Produkční divize společnosti by v následujících letech ráda do světa vypustila výpravné drama, které by způsobilo podobný poprask jako například sága z dílny HBO Hra o Trůny. Amazon si je totiž vědom efektu, že jeden seriálový hit má potenciál přinutit jeho fanoušky k předplácení celé služby a tím je nalákat i na další tituly. Konkrétnější obrysy zatím o seriálu, o němž by měl mluvit celý svět, známy nejsou. Web Engadget ale uvádí, že Amazon si prozatím objednal seriál o nově usazených přistěhovalcích v San Franciscu v 19. století, jeden komediální seriál a sérii založenou na komiksové předloze. Celkem v letošním roce utratí Amazon za obsah 4,5 miliardy dolarů, což ve srovnání s předchozím rokem představuje trojnásobný skok.

sinfin.digital