Ve svém zatím posledním výpadu proti médiím se americký prezident Donald Trump opřel do společnosti Google. Na Twitteru bez důkazů napsal, že internetový vyhledávač potlačuje hlasy konzervativců a naopak zvýhodňuje „falešná média“. A začal hrozit, že si na působení firmy posvítí. Trump ale podle všeho především vytváří kouřovou clonu. S tím, jak Google řadí své výsledky vyhledávání, totiž nic nezmůže, vysvětluje pro INFO.CZ odborník.
Není to zdaleka poprvé, kdy je vyhledávač Googlu podroben kvůli řazení výsledků kritice. O tom, že zvýhodňoval vybrané politické kandidáty, se hovořilo i během amerických prezidentských voleb v roce 2016. Firma však takovou praxi vždy striktně popírala. Faktem je, že pozice na první stránce vyhledávání jsou extrémně důležité a pojí se s nimi vliv. Některé studie ukazují, že díky manipulaci s výsledky lze potenciálně ovlivnit až desítky procent nerozhodnutých voličů.
Donald Trump v týdnu na svých sociálních sítích tyto úvahy oživil. Podle něj se při „zadání 'zprávy o Trumpovi' na Googlu objeví jenom názory a články prolhaných médií,“ jak prezident obyčejně označuje respektovaná média, která jsou důsledná a referují o něm kriticky. „Jinými slovy, pro mě a ostatní, jde o manipulaci tak, aby všechny informace byly negativní,“ tweetoval v úterý ukřivděný prezident. Mezi „prolhaná“ média řadí například televize CNN, CNBC či deník Washington Post. „Republikánská a konzervativní a spravedlivá média jsou vyřazena,“ konstatuje prezident.