Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Twitter se dostal poprvé do zisku, roste i Snapchat. Končí zlaté časy Facebooku?

Twitter se dostal poprvé do zisku, roste i Snapchat. Končí zlaté časy Facebooku?

Americká firma Twitter se ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku poprvé za dobu své dvanáctileté existence dostala do zisku. Akcie Twitteru reagovaly růstem o více než 15 procent a někteří analytici už mluví o konci zlatých časů Facebooku. Ekonomický růst totiž vykázal nejen Twitter, ale také další vyzyvatel Facebooku, sociální síť Snapchat.


Twitter se dlouhodobě potýkal s neschopností svého managementu najít efektivní obchodní model. V posledním loňském čtvrtletí ale dosáhl při třičtvrtěmiliardové tržbě čistého zisku 91,1 milionu dolarů, přičemž ve stejném období roku 2016 vykázal 167,7 milionu dolarů ztráty.

Pro sociální síť s bledě modrým ptáčkem ve znaku tento výsledek znamená skutečný milník. Ve světě financí se často mluví o psychologické hranici. Obvykle nejde o nic jiného než květnatý slovní obrat bez hlubšího významu. V případě Twitteru je to jiné. Společnost založená roku 2006 Jackem Dorseym totiž vždycky rychle rostla, ale kvůli investicím do svého rozvoje zůstávala v červených číslech.

V obchodním a mediálním světě zakořenilo přesvědčení o tom, že Twitter sice dokáže fungovat jako svého druhu výjimečná zpravodajská agentura, ale nikdy sama sebe nedokáže monetizovat. Právě tento sentiment přispěl k tomu, že velké firmy svoje komunikační a obsahové rozpočty začaly utrácet na Facebooku.

Twitteru se nicméně podařilo úspěšně projít významným mentálním posunem. Z původního „webu mikroblogů“, tedy krátkých zpráv mezi uživateli, v místo, kam se lidé chodí dívat, „co se právě děje”, čemuž napomohla i spolupráce s médii či sportovními organizacemi.

Facebook ve srovnání s Twitterem značně podcenil vliv opinion makerů z neziskových a strategických think-tanků. Ty vytrvale upozorňují na to, že nejrozšířenější sociální síť světa příliš vychází vstříc globálním reklamním klientům, aniž by řešila, čemu vlastně napomáhá.

V poslední době se provalilo třeba to, že Facebook vytvořil „létající“ tým mediálních manažerů, který pomáhá koncipovat kampaně extremistickým politikům, například německé straně AfD. Twitter ve stejné době přikročil k tvrdé represi falešných účtů, které sehrávají roli stínové páté kolony v době klíčových politických rozhodnutí.

CNN upozorňuje na to, že dominantní roli mezi příjemci reklamních rozpočtů v onlinovém prostředí hrají Google a Facebook. Konzumují šest z každých deseti utracených reklamních dolarů v tomto segmentu. Tento trend se ale začíná měnit. Twitter totiž dokázal dobře zobchodovat inzertní potenciál videoobsahu - a to je oblast, ve které Facebook zcela očividně netuší, co si počít. Tomu odpovídají i změny v jeho managementu. Twitter tento problém řešit nemusí. Klíčová oblast prodeje videoreklamy s efektivním impaktem mu funguje jako dobře promazaný stroj.

To si uvědomuje třeba Amazon. Ten si vyčlenil pro rok 2018 na reklamu na sociálních sítích podle CNN pěkných 1,8 miliardy dolarů. A zdá se, že má chuť utratit je spíš na Twitteru než na Facebooku. Důvod je jednoduchý. Za pomyslný jeden utracený dolar nabízí Twitter víc než Facebook.  

Aby špatných zpráv pro obchodní oddělení Facebooku nebylo málo, dech konečně chytil i Snapchat, jehož akcie se vůbec poprvé dostaly přes hodnotu, kterou měly při primárním úpisu akcií.

Seth Fiegerman ze CNN ze všech těchto dat podpořených sentimentem uživatelů vyvozuje, že se Facebook mohl dostat do zlomového okamžiku. Jeho ekonomická výkonnost dosáhla vyvrcholení, po kterém musí nutně následovat antiklimax. Obchodní oddělení Twitteru i Snapchatu jsou už připravena. Ještě zajímavější než boj o reklamní budgety ale možná bude sledovat, co v následujících letech čeká Facebook. Pokud se mu nepovede přesvědčit klíčové uživatele, že není jakousi sběrnou potenciálně nebezpečného informačního toxického odpadu, bude mít problém. Například proto, že by mu mohly na krk začít důsledně šlapat světové administrativy.

  
 

Skupinka cizinců v centru Prahy brutálně napadla číšníka. Šli na něj v sedmi, je ve velmi vážném stavu

Pražští kriminalisté hledají skupinu sedmi mužů, zřejmě cizinců, kteří v sobotu večer napadli číšníka na zahrádce restaurace ve Vladislavově ulici. Muž skončil ve velmi vážném stavu na jednotce intenzivní péče a podstoupil operaci hlavy. Za těžké ublížení na zdraví a výtržnictví hrozí pachatelům v případě odsouzení až deset let vězení.

Na webu zveřejnili policisté fotografie všech sedmi podezřelých i video z napadení, které se odehrálo na náměstíčku u obchodního centra Quadrio. Záběry najdete na konci článku.

Číšník se dostal do konfliktu s hledanými poté, co je upozornil, že nemohou na zahrádce konzumovat donesený alkohol. "Skupina sedmi mužů zaútočila na personál restaurace, jednoho číšníka povalili na zem a tam ho začali mlátit pěstmi a kopat do něj. Když poškozený zůstal bezvládně ležet na zemi, tak podezřelí z místa utekli na tramvaj číslo 14 a odjeli směrem na Karlovo náměstí," popsal napadení mluvčí policie.

Link

Kriminalisté na základě dosavadního vyšetřování předpokládají, že podezřelí jsou cizinci, kteří by mohli bydlet v hotelu, penzionu či jiném typu ubytování v Praze nebo okolí. "Proto prosíme především recepční a všechny jiné svědky, jestli muže viděli nebo vědí, kde by se mohli nacházet, ať kontaktují tísňovou linku 158," uvedl mluvčí.

4934827:article:true:true:true

4934826:article:true:true:true

4934825:article:true:true:true

-1