Twitter se vydal opačným směrem než Facebook. Zákaz politické reklamy může mít dalekosáhlé důsledky | info.cz

Články odjinud

Twitter se vydal opačným směrem než Facebook. Zákaz politické reklamy může mít dalekosáhlé důsledky

Byl to nečekaný výpad proti politice sociální sítě Facebook i proti jejímu šéfovi Marku Zuckerbergovi. Spoluzakladatel a výkonný ředitel sociální sítě Twitter Jack Dorsey totiž překvapivě oznámil, že jeho síť již nebude zobrazovat žádnou politickou reklamu. Akcie Twitteru se sice v reakci propadly, nicméně experti jeho krok – učiněný rok před americkými prezidentskými volbami – spíše kvitují. 

Přímý direkt Facebooku a jeho šéfovi Marku Zuckerbergovi. Tak hodnotí většina komentátorů rozhodnutí šéfa Twitteru Jacka Dorseyho, který v budoucnu již nebude na sociální síti Twitter zobrazovat žádné politické reklamy. „Dosah politického sdělení má být zasloužený, nikoliv koupený,“ zdůvodňuje své rozhodnutí Dorsey v sérii příspěvků na Twitteru.

Jack Dorsey a spolu s ním i celá síť se tak postavili na opačnou stranu metaforické barikády, než na jaké stojí nejpopulárnější sociální síť světa Facebook. Ten totiž politickou reklamu zobrazovat bude, podle hojně kritizovaného nedávného stanoviska navíc nebude ani kontrolovat její faktickou správnost. To pro politiky de facto znamená bianco šek na sponzorované lhaní. 

„Právě nyní se debata o obsahu týká zobrazování politické reklamy. Měli bychom blokovat politické reklamy s nepravdivými tvrzeními? Nebo bychom měli zakázat všechny politické reklamy?“ reagoval podle zpravodajství Business Insideru na prohlášení Twitteru Mark Zuckerberg. „Google, YouTube i naprostá většina internetových platforem tyto reklamy zobrazují. Kabelové televize je vysílají a samozřejmě to samé dělají i celostátní televize. Myslím si, že pro to je dobrý důvod,“ doplnil šéf sítě Facebook. 

Akcie Twitteru po prohlášení Jacka Dorseyho oslabovaly v jednu chvíli až o čtyři procenta. Na druhé straně odborníci vidí v rozhodnutí potenciální přínosy, zejména před prezidentskými volbami ve Spojených státech, které se budou konat příští rok. 

„Dobrá zpráva je to v tom, že se nyní dezinformační kampaně budou šířit o něco komplikovaněji,“ říká pro INFO.CZ Alžběta Králová, odbornice z Institutu politického marketingu

„Souboj se nyní stane vyrovnanějším – o sledující a jejich pozornost bude potřeba bojovat kvalitním, tedy relevantnějším a lépe zpracovaným obsahem a ne pouze rozpočtem. To by mělo nechat vyniknout skutečně oblíbené kandidáty, ale na druhou stranu to může přilákat pozornost k často provokativním – a proto zajímavým – extrémům politického spektra. Což může vést k další celebritizaci politiky, odklonu od podstaty témat k formě a dalšímu zjednodušení komplikovaných témat,“ odhaduje Krausová dopad novinky na předvolební kampaně. 

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud