Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Výdaje na reklamu na webu rostou, lidé však nejvíce důvěřují offline kampaním, ukázala studie

Výdaje na reklamu na webu rostou, lidé však nejvíce důvěřují offline kampaním, ukázala studie

Přestože rozpočty společností určené na digitální kampaně loni v USA poprvé překonaly výdaje investované do televizní reklamy, lidé nejvíce věří tištěným reklamám. Vyplývá to ze studie společnosti eMarketer, která vychází z průzkumu firmy MarketingSherpa. 

Čísla hovoří jasně. Loňský rok byl prvním, kdy výdaje firem na digitální reklamu překonaly jejich rozpočet na televizní kampaně. Zatímco v digitálu utratily společnosti zhruba 72 miliard dolarů, v televizních reklamách to bylo o 800 milionů dolarů méně. Podle společnosti eMarketer se přitom budou tyto pomyslné nůžky dále rozevírat, v roce 2020 by výdaje do digitální reklamy měly činit 113 miliard dolarů, o 35 miliard dolarů více, než do té televizní.

Podle ankety společnosti MarketingSherpa, která vycházela ze vzorku odpovědí 2400 respondentů, je však nejúčinnější tištěná reklama, ta, která se nachází v novinách a v magazínech. Přes 82 procent uživatelů internetu totiž uvedlo, že při svém nákupu důvěřují právě takové reklamě. Televizní reklamě jich důvěřovalo 80 procent, reklamě zobrazované internetovými vyhledávači 61 procent a nejméně jich věřilo reklamě, která se jim zobrazovala jako digitální vyskakující okno – pouhých 25 procent.

„Jeden ze znaků vývoje spotřebitelské důvěry odráží, kterým typům reklamy spotřebitelé nejvíce důvěřují. A podle tohoto průzkumu jsou to více tradiční formáty jako televizní a tištěná reklama, která často zastíní reklamu digitální,“ uvádí studie.

V rámci digitální reklamy záleží při hodnocení její úspěšnosti na tom, jaký má formát. Video například ovlivní 86 procent uživatelů, aby si daný produkt koupili, u statického obrázku je to 78 procent uživatelů. Nižších hodnot pak dosahuje samostatný text, který takto ovlivní jen 44 procent uživatelů a nejhůře v porovnání dopadly animované obrázky (formát gif) a živý stream, které ovlivnily jen 40 procent uživatelů.

 

  
 

Skupinka cizinců v centru Prahy brutálně napadla číšníka. Šli na něj v sedmi, je ve velmi vážném stavu

Pražští kriminalisté hledají skupinu sedmi mužů, zřejmě cizinců, kteří v sobotu večer napadli číšníka na zahrádce restaurace ve Vladislavově ulici. Muž skončil ve velmi vážném stavu na jednotce intenzivní péče a podstoupil operaci hlavy. Za těžké ublížení na zdraví a výtržnictví hrozí pachatelům v případě odsouzení až deset let vězení.

Na webu zveřejnili policisté fotografie všech sedmi podezřelých i video z napadení, které se odehrálo na náměstíčku u obchodního centra Quadrio. Záběry najdete na konci článku.

Číšník se dostal do konfliktu s hledanými poté, co je upozornil, že nemohou na zahrádce konzumovat donesený alkohol. "Skupina sedmi mužů zaútočila na personál restaurace, jednoho číšníka povalili na zem a tam ho začali mlátit pěstmi a kopat do něj. Když poškozený zůstal bezvládně ležet na zemi, tak podezřelí z místa utekli na tramvaj číslo 14 a odjeli směrem na Karlovo náměstí," popsal napadení mluvčí policie.

Link

Kriminalisté na základě dosavadního vyšetřování předpokládají, že podezřelí jsou cizinci, kteří by mohli bydlet v hotelu, penzionu či jiném typu ubytování v Praze nebo okolí. "Proto prosíme především recepční a všechny jiné svědky, jestli muže viděli nebo vědí, kde by se mohli nacházet, ať kontaktují tísňovou linku 158," uvedl mluvčí.

4934827:article:true:true:true

4934826:article:true:true:true

4934825:article:true:true:true

-1