Google má průšvih: Lidl, Adidas a další přestali kvůli videím s nahými dětmi inzerovat na YouTube | info.cz

Články odjinud

Google má průšvih: Lidl, Adidas a další přestali kvůli videím s nahými dětmi inzerovat na YouTube

Společnost YouTube řeší velký skandál. Několik významných společností na něm přestalo inzerovat poté, co se jejich reklamy objevily u videí zobrazujících děti ve spodním prádle. Pod nimi navíc byly nevhodné komentáře, což společnosti pobouřilo. Skandál odhalil deník The Times. 

Významné společnosti, včetně takových jmen, jako jsou Mars, Adidas, Lidl, Hewlett-Packard nebo Deutsche Bank, minulý týden pozastavily své reklamy na YouTube poté, co se objevily u videí spoře oděných dětí a spolu s nimi také nevhodné komentáře. Společnosti nechtěly být v žádném případě s takovými příspěvky spojovány. Skandál vyšel najevo po vyšetřování britského deníku The Times.

Mluvčí společnosti Mars uvedl, že zastavil veškerou online inzerci na YouTube a na Googlu. Nyní se společně s technologickými giganty a jejich agenturami snaží pochopit, co se stalo. Adidas mezitím uvedl, že minulý týden pozastavil reklamu v různých zemích a znovu ji obnovil, když ho YouTube ujistil, že už vše bude v pořádku. Společnost Hewlett-Packard rovněž pozastavila svou reklamu na YouTube. „Jsme hluboce znepokojeni tím, že jsme se dozvěděli, že jedna z našich reklam je na YouTube umístěna v hrozném a nevhodném kontextu,“ řekl mluvčí ve svém prohlášení zaslaném e-mailem televizi CNBC.

Stejně jako předchozí společnosti, znepokojen je i britský Lidl. „Je zcela nepřijatelné, aby byl takový obsah k dispozici. Je jasné, že přísné požadavky, aby se naše reklama neobjevila v kontextu s urážlivým obsahem a které nám společnost Google slíbila, nebyly naplněny,“ uvedl mluvčí společnosti v e-mailovém prohlášení. Podobně reaguje také Deutsche Bank. „Naše agentura zabývající se digitálním marketingem vždy používala filtry k tomu, aby zabránila situaci, že se naše reklama objeví vedle nevhodného obsahu. Nyní vyšetřujeme, jak situace vznikla,“ uvedl mluvčí banky.

Samotný kanál YouTube je nepříjemnou situací rovněž silně znepokojen. Popsal ji jako „odpornou a nepřijatelnou“ a minulý týden pod videem s malými dětmi zablokoval nevhodné komentáře. „U tohoto obsahu by neměly být spuštěny žádné reklamy a snažíme se to rychle řešit. Během uplynulého roku jsme se snažili pracovat na tom, aby byl YouTube bezpečným místem pro každého a zároveň jsme provedli výrazné změny i v kontrolách obsahu. Vše budeme i nadále zlepšovat,“ dodal mluvčí YouTube.

Na YouTube je každou minutu nahráno zhruba 400 hodin obsahu. 98 procent nevhodného obsahu bývá dle společnosti odstraněno během 24 hodin.

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud