Kdo bude zákazník 2. kategorie? Firmy tajně bodují Američany, zjišťují, z koho dostanou nejvíc

Stále více firem v USA si nechává od specialistů spočítat, kolik peněz jim konkrétní zákazník může za život přinést. Podle výsledku pak společnosti rozdělí zákazníky na ty, které si hýčkají, a zbytek, který jim může být vlastně ukradený.

O současném fenoménu srovnání zákazníků takzvaným CLV indexem píše mimo jiné americký zpravodaj listu Süddeutsche Zeitung (SDZ). A přichází s prognózou, že se tento fenomén může přenést i do Evropy. Jako příklad lze uvést třeba obyčejné volání na zákaznickou linku.

Zatímco někdo se na ní dovolá prakticky okamžitě, jiný zákazník může s telefonem u ucha poslouchat i desítky minut neustále dokola: „nezavěšujte prosím, jste v pořadí...“. Známe to všichni. Proč se ale někdo dovolá hned a druhý musí dlouho čekat? Zatímco v Česku by asi každý odpověděl, že je to prostě věc náhody a momentálního vytížení operátorů,  minimálně ve Spojených státech se o žádnou náhodu jednat nemusí. Ten, kdo se dovolal dříve, může mít prostě a jednoduše vyšší CLV. Co to je?

Češi zjistili, že nepoctivost se vyplácí. Proto tak obdivují Babiše a Zemana, tvrdí Vlachová

sinfin.digital