Renesance nadzvukové dopravy: NASA vyvíjí nástupce Concordu, už za něj zaplatila čtvrt miliardy dolarů

Ondřej Fér

Americká kosmická agentura NASA chce vrátit nadzvukovou rychlost zpět do komerčního letectví. Se společností Lockheed Martin uzavřela smlouvu za čtvrt miliardy dolarů. Roku 2022 začne „letadlo X“ brázdit oblohu, zatím ve zkušebním režimu.

Celá událost se odehrála bez velké slávy. V úterý se sešel Paul Martin, generální inspektor NASA, s Marillyn Hewsonovou, generální ředitelkou technologického a průmyslového komplexu Lockheed Martin. Třetí osobou na klíčové schůzce byl Bruce Carlson, jeden z ředitelů Lockheed Martinu. Martin i Hewsonová čekali na jeho konečné slovo.

Carlson má za sebou totiž úctyhodnou vojenskou kariéru, spojenou s americkým vojenským letectvem. Specializoval se na výzvědné a průzkumné úkoly a v USAF to dotáhl až na čtyřhvězdičkového generála. Teď měl Carlson říct poslední slovo: Je program nového osobního a dopravního letounu schopného létat nadzvukovou rychlostí realistický? Odpověď generála bez uniformy byla kladná. Pár hodin na to začaly na účty Lockheed Martinu téct první dolary z NASA. Celkem jich do roku 2022 bude skoro 248 milionů.

Z Londýna do New Yorku za tři hodiny. NASA vyvíjí nový nadzvukový letoun, nástupce legendárního Concordu

sinfin.digital