Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Tragická nehoda v Indii. Nejméně 119 mrtvých po vykolejení vlaku

Tragická nehoda v Indii. Nejméně 119 mrtvých po vykolejení vlaku

Na Severu Indie ráno vykolejil vlak se 14 vagony. Podle listu Times of India při nehodě zemřelo nejméně 119 lidí, dalších 150 je zraněných. Záchranné práce stále pokračují a očekává se, že počet obětí bude ještě stoupat.

Příčinu tragické nehody vyšetřovatelé zatím stále neznají, podle prvních zpráv za ní ale může být poškozená kolej.

Policie a dobrovolníci se stále snaží vyprostit lidí uvězněné pod vagony, které se převrátily na bok, uvedl zástupce indické policie. Řada cestujících zůstává také uvězněna uvnitř zdeformovaných vozů. Desítky vážně zraněných už sanitky převezly do nemocnice.

Vlaková neštěstí v Indii
9. září 2002 - V důsledku sabotáže maostické skupiny, která vytrhala koleje, vykolejil vlak jedoucí na trati z Kalkaty do Dillí na mostě u města Rafigandž a některé vagony spadly do řeky. Zemřelo nejméně 130 cestujících. 29. října 2005 - Po vykolejení vlaku se sedm ze 14 vagonů soupravy zřítilo do řeky u Města Valigonda 30 kilometrů od Haidarábádu ve státě Ándhrapradéš. Zemřelo 114 lidí, další dvě stovky utrpěly zranění. 20. listopadu 2016 - Přinejmenším 96 mrtvých a více než 100 zraněných si vyžádalo vykolejení čtrnácti vagonů osobního vlaku na severu Indie. Konečná bilance bude možná ještě vyšší, protože mezi raněnými je až sedm desítek lidí zraněno těžce.

Vlak vykolejil nedaleko průmyslového města Kánpur v severoindickém státě Uttarpradéš, který hraničí s Nepálem. Kánpur je dopravním uzlem, jeho okolím projedou denně stovky vlaků. Mnoho jich muselo být kvůli nehodě odkloněno na jinou trasu.

Premiér Naréndra Módí už vyjádřil soustrast pozůstalým a oznámil, že rodiny obětí dostanou 200.000 rupií (75.000 Kč) a těžce zranění pak 50.000 rupií. Odškodné bude vyplácet také ministerstvo drah.

Železniční nehody nejsou ale v Indii nijak výjimečné, uvedla agentura AP. Stojí za nimi většinou lidská chyba či zastaralá technika. I přesto je železniční doprava mezi Indy velice oblíbená. Každý den ji využije až 23 milionů obyvatel země.

 

„Prostě končíš!" Jak Babiš zachází se svými lidmi. Komentář Markéty Žižkové

Už za pár hodin bude jasno o tom, jaké složení vlády si představuje designovaný premiér Andrej Babiš. Události, které k tomuto rozzuzlení vedou, zatím nepřinesly žádné velké překvapení. Už delší dobu se spekulovalo o tom, že ministerské křeslo opustí šéfka resortu obrany Karla Šlechtová nebo ministr průmyslu Tomáš Hüner. Příznačný je ovšem způsob, kterým se o svém konci dozvěděli.

Šéfovi hnutí ANO se daří až do poslední chvíle tajit jména ministrů za ANO. Ví je Hrad a pak zřejmě několik Babišových nejbližších. K jejich zveřejnění vyzývali designovaného premiéra i sociální demokraté (kteří by jako koaliční partneři alespoň občas něco rádi věděli), na veřejnost se ale nedostala. Jak opakují členové hnutí stále dokola, své záležitosti si strana umí řešit za zavřenými dveřmi. Prostor pro úniky je minimální. Už kvůli tomu, že sami členové „této firmy“ toho ví jen pomálu a spoléhají na svého šéfa.

Link

Páteční ráno přitom opět ukázalo, jak Babiš ke svým lidem přistupuje. O svém konci v čele resortů se „nechtění“ ministři dozvěděli až dnes. Během telefonátu. A bez vysvětlení. Alespoň tak to popsala médiím Šlechtová. Telefon jí zazvonil v sedm ráno před zasedáním vlády.

4987065:article:true:true:true

O důvodech, proč už s ní Babiš není spokojený, se napsalo mnoho. Osobně jí ale prý nic nevysvětlil. „Pan předseda nic nezdůvodňuje. Prostě mi řekl, že nebudu součástí nového návrhu vlády,“ komentovala to pro média smířeně končící ministryně.

Dnes ráno se Babišovo rozhodnutí dozvěděl i šéf resortu průmyslu a obchodu. Právě okolo Hünera, potažmo obsazení významného ministerstva vedl Babiš se Zemanem spor. Už nyní – ač neznáme přesné jméno nového ministra – panují obavy z toho, jakým směrem Česko povede v důležitých rozhodnutích, jako je dostavba jaderných elektráren.

Link

Kdy se tento člověk i další „nováčci“ o své nominaci od Babiše dozvěděli, je otázka. Také jim zazvonil telefon dnes ráno?

Faktem přitom je, že i ministři, kteří odchází o „své vůli“ a rozhodnutí oznámili už před časem, to nelíčí zrovna v optimistických barvách. Ministr spravedlnosti v demisi Robert Pelikán pochopil, že se znelíbil Zemanovi mimo jiné tím, že vydal hackera Jevgenije Nikulina do Spojených států. Kritizuje i poměry v ANO a tvrdí, že jeho názory se od směřování hnutí liší. Jeho odchod z resortu v posledních dnech působí tiše. Příliš nekomunikuje. Nevyjadřuje se ani k otázkám na resort. Nejvíce by se jeho kroky daly přirovnat k vytracení, kdy za sebou jen potichu zavře dveře.

Končící ministr zahraničí Martin Stropnický si zas po letech uvědomil, že politika je vlastně špinavá hra, na kterou nemá nervy.

Link

Když se podíváme na chvilku mimo vládu – třeba na pražský magistrát – tak uvidíme Adrianu Krnáčovou, která se rozčiluje, že ji obklopuje parta neschopných lidí. Zároveň je ale jasné, že k jejímu konci vedlo i to, že ztratila Babišovu podporu.

5017080:article:true:true:true

Zpátky ke kabinetu: už v pátek večer by mělo být jasno v tom, kdo za ANO získá místo v pověstném vládním autobusu. Jedno je ale jisté už teď. Každý jmenovaný bude muset počítat s tím, že přes přátelskou atmosféru na PR fotkách hnutí, ho může kdykoliv potkat krátký telefonát: „Končíš a není ti nic do toho proč“. A to i firemní šéfové svým podřízeným vyjadřují větší porci úcty.

32744