Německá vláda je přesvědčena, že se ve většině znečištěných měst podaří vyhnout zákazům jízdy starších dieselových aut. Je to nadále jejím cílem, řekl dnes na tiskové konferenci v Berlíně mluvčí vlády Steffen Seibert v reakci na úterní výrok nejvyššího správního soudu. Ministr spravedlnosti Heiko Maas (SPD) požaduje, aby automobilky na své náklady vybavily naftová auta splňující emisní normu Euro 5 a Euro 6 novými katalyzátory.
Spolkový správní soud v Lipsku v úterý rozhodl, že německá města mají kvůli ochraně čistoty ovzduší možnost zakázat jízdu naftových vozů. Musejí přitom ale přihlédnout k zásadě přiměřenosti. Konkrétní rozsudek se týkal Düsseldorfu a Stuttgartu, se zákazy už ale počítá Hamburk a uvažuje o nich i Mnichov nebo Berlín.
„My vycházíme z toho, že velká část měst, kde je jsou hranice čistoty ovzduší překročeny mírně, tento problém překoná bez jakýchkoliv zákazů jízdy,“ řekl dnes Seibert, podle něhož by k dodržení maximálních hodnot oxidu dusičitého (NO2) měla v těchto případech stačit i jiná opatření. „Jasným cílem spolkové vlády je vyhnout se zákazům jízdy tam, kde to je možné,“ zdůraznil.