Transparentní účty kandidátů na prezidenta ve volbách 2018 | info.cz

Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Halířové příspěvky, reklama i milionové dary. Co mají prezidentští kandidáti na svých účtech?

Halířové příspěvky, reklama i milionové dary. Co mají prezidentští kandidáti na svých účtech?

Prezidentští kandidáti si dle zákona museli do 4. září 2017 založit transparentní účet. Většina z nich to stihla. Někteří už konto, ze kterého by měli hradit veškeré náklady na kampaň, využívají, u jiných je jedinou aktivitou pouze jeho založení. Na některých účtech se navíc množí „halířová inzerce“, která nejčastěji zaplavuje konto současného prezidenta Miloše Zemana. Kandidáti dle výpisů nejčastěji utrácejí za inzerci, propagaci v médiích, nebo průzkumy.

Jiří Drahoš

Účet u Komerční banky

Zůstatek na účtu ke dni 30. října 2017: 8 446 856 korun

Výdaje za říjen (výběr): technické zajištění akce (134 000,-), příprava kontaktní kampaně (28 000,-), pomoc při technickém zajištění kampaně (133 000,-)

Zvláštnost: Jako jediný má účet u Komerční banky. Za celý říjen nedostal prostřednictvím účtu žádné negativní vzkazy.

Transparentní účet Jiřího Drahoše naleznete zde.>>>

www.jiridrahos.cz

 

Kompletní a podrobný profil prezidentského kandidáta Jiřího Drahoše naleznete zde>>>

Aktualizovaný přehled prezidentských kandidátů najdete zde.>>>

Pavel Fischer

Účet u Fio banky

Zůstatek na účtu ke dni 30. října 2017: 256 861 korun

Výdaje za říjen (výběr): České dráhy (1 180,-), ad words – online reklama (1 000,-), výběr z bankomatu (500,-)

Zvláštnost: Zatím nejvyšší dar (100 000 korun) získal 27. října 2017 od Jiřího Jirkovského.

Transparentní účet Pavla Fischera naleznete zde.>>>

www.pavelfischer.cz.

 

Kompletní a podrobný profil prezidentského kandidáta Pavla Fischera naleznete zde>>>

Petr Hannig

Účet u Fio banky

Zůstatek na účtu ke dni 30. října 2017: 650 korun

Výdaje za říjen (výběr): 0 korun

Zvláštnost: Také na Hannigově účtu převládá halířová inzerce, zatím z něj nic nezaplatil.

Transparentní účet Petra Hanniga naleznete zde.>>>

www.petrhannig-rozumni.cz

 

Kompletní a podrobný profil prezidentského kandidáta Petra Hanniga naleznete zde>>>

Marek Hilšer

Účet u Fio banky

Zůstatek na účtu ke dni 30. října 2017: 244 093 korun

Výdaje za říjen (výběr): facebooková reklama (653,-)

Zvláštnost: Transparentní účet už využívá déle než rok.

Transparentní účet Marka Hilšera naleznete zde.>>>

www.mareknahrad.cz

 

Kompletní a podrobný profil prezidentského kandidáta Marka Hilšera naleznete zde>>>

Michal Horáček

Účet u Fio banky

Zůstatek na účtu ke dni 30. října 2017: 2 156 041 korun

Výdaje za říjen (výběr): Zajištění kampaně (2 843 958,-)

Zvláštnost: Horáček se rozhodl celou kampaň financovat z vlastních peněz, dary odmítá. Volební kampaň zajišťuje pro Horáčka subjekt Máme na víc, jehož výdaje platí Horáček z volebního účtu.

Transparentní účet Michala Horáčka naleznete zde.>>>

www.michalhoracek.cz

 

Kompletní a podrobný profil prezidentského kandidáta Michala Horáčka najdete zde>>>

Jiří Hynek

Účet u České spořitelny

Zůstatek na účtu ke dni 30. října 2017: 165 534 korun

Výdaje za říjen (výběr): tisk propagačního materiálu (15 652,-), vytvoření webových stránek (107 206,-), hosteska na petiční akci MUNI (2 160,-)

Zvláštnost: Největším darem je zatím 50 000 korun od Daniela Barteka.

Transparentní účet Jiřího Hynka naleznete zde.>>>

www.hynek2018.cz

 

Kompletní a podrobný profil prezidentského kandidáta Jiřího Hynka najdete zde>>>

Vratislav Kulhánek

Účet u Fio banky

Zůstatek na účtu ke dni 30. října 2017: 34 072 korun

Výdaje za říjen (výběr): facebooková reklama (18 000,-), reklamní a mediální služby (193 116,-), analýza volebního potenciálu (78 650,-)

Zvláštnost: Za říjen obdržel Kulhánek tři dary. Všechny jsou od miliardáře Pavla Sehnala, jehož obnovená ODA za kandidátem stojí, a v celkové hodnotě činí 1,5 milionu korun.

Transparentní účet Vratislava Kulhánka naleznete zde.>>>

www.kulhaneknahrad.cz

 

Kompletní a podrobný profil prezidentského kandidáta Vratislava Kulhánka najdete zde>>>

Mirek Topolánek

Účet u České spořitelny

Zůstatek na účtu ke dni 14. listopadu 2017: 318 000 korun

Výdaje za říjen (výběr): žádné výdaje

Zvláštnost: Topolánek si účet založil až po oznámení kandidatury počátkem listopadu. Většina darů je v řádu tisícikorun.

Transparentní účet Mirka Topolánka naleznete zde.>>>

www.mirekprezident.cz

 

Kompletní a podrobný profil prezidentského kandidáta Mirka Topolánka najdete zde>>>

Miloš Zeman

Účet u Fio banky

Zůstatek na účtu ke dni 30. října 2017: 421 976 korun

Výdaje za říjen (výběr): žádné výdaje

Zvláštnost: Výrazně převažují halířové příspěvky Zemanových odpůrců i reklama. Někteří posílají citáty z Bible, další nabízejí sedačky, kartáčky nebo online hry.

Transparentní účet Miloše Zemana naleznete zde.>>>

www.zemanznovu.cz

 

Kompletní a podrobný profil prezidentského kandidáta Miloše Zemana najdete zde>>>

Vše o prezidentských volbách 2018 najdete zde.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek

Válka mezi Okamurou a Piráty smrdí falší. Komentář Petra Holce

Oficiálně máme stále ještě okurkovou politickou sezónu, přesto ale už teď vypukla první předvolební válka. Nebo radši řekněme spíš bitva. Zaprvé totiž proti sobě vytáhli SPD a Piráti, jimž bychom za běžné politické situace s jejich mandátem říkali „okopávači kotníků“. A zadruhé taky vlastně nejde o žádnou skutečnou válku, ale spíš jen PR kampaň. Která navíc nějak smrdí.

Okopávají se totiž dvě party, které politicky spojuje snad jen to, že obě můžou ukrást nějaké voliče ANO; Piráti ty liberálnější, zatímco SPD ty… Vlastně nevím, jaké. Mám mezi svými přáteli i známými voliče ANO, ODS, TOP 09 i ČSSD, nikdy jsem ale ještě nepotkal voliče Tomia Okamury. Dokonce mám podezření, kdybych měl vykrást spiklenecké metody SPD, že je sem nějaká agentura dováží na krátkodobou práci – přesně dva volební dny. A pak je zase pošle zpátky domů, samozřejmě za své.

Link

Poslední bitva mezi těmito dvěma politickými titány vzplála kvůli poničeným billboardům SPD. Okamurova banda z toho hned obvinila Piráty, z nichž už předtím zkusila udělat „narkomany a alkoholiky“. „Kluci“ si to ovšem tentokrát nenechali líbit. Přestali těžit kryptoměny, uspali počítače a odešli na policii, jak u nás bývá zvykem. Celá legrace tak skončila několika trestními oznámeními, v případě Okamury nejspíš brzy půjde o rekord.

Účel to nicméně splnilo: obě party se hned dostaly do médií a řekly své, když už nemají moc co říct jinak. Okamura stále tvrdí svou kakofonii s Alláhem, zatímco Piráti nejspíš znovu chtějí do opozice, kde jim je odjakživa nejlíp; nemají tak žádnou politickou odpovědnost a v klidu se můžou věnovat svému politickému pirátství. Třeba v Praze ho zdatně pěstují už čtyři roky a někteří lidé ho pořád nemají dost. Dokonce teď vznikají další pirátské strany i individuální „piráti“, třeba Jan Čižinský. Ten je takový pirát, že své pirátství nějaký čas pěstoval i ve vlastní lidovecké lodi.

Link

Těžko samozřejmě říct, kdo ničí billboardy SPD. Ne náhodou se politice říká umění možného; možné je v ní v podstatě vše včetně sebepoškozování, když se hodí. SPD je zřejmě nejagresivnější parlamentní parta od dob doktora Sládka a stejně jako kdysi jemu svědčí i jí tzv. „viktimizace“. Nevadí, že na místních schůzích strany musí občas zasahovat policie, Okamura ze sebe nejlíp ze všeho dělá oběť.

Ignoruje média a vyhání novináře ze svých štábů, pak si ale klidně stěžuje, že ho ignorují oni. Je to špatný TV bavič se vším všudy. Poničené billboardy se proto SPD perfektně hodí. Okamura se totiž lidem snaží namluvit, že ho všichni v rámci spiknutí elit chtějí umlčet, a co se hodí víc než poničené billboardy? Už chybí jen sádrový krunýř kolem krku, jaký pro změnu kdysi v rámci své „viktimizace“ nosil expremiér Bohuslav Sobotka poté, co během volební kampaně dostal facku.  

Link

A celé se to dobře hodí i Pirátům. Ti sice nemůžou Okamurovi ukrást žádné voliče, protože ti jejich mluví úplně jiným jazykem, právě na SPD se ale nejlíp politicky vymezí. A taky si na smutném spolku „zabrušovačů“ vytrénují svou sofistikovanější PR kreativitu, přece jen mají lepší mozkový trust než SPD. Jinak ale jde o klasické předvolební zoufalství. Ale jak praví jedno známé klišé: i kdyby je nikdo nezničil, museli by si Piráti i SPD poničení jejích billboardů vymyslet.

-1