Langer dal Topolánkovi na kampaň 50 tisíc. Podívejte se, kdo další mu přispěl | info.cz

Články odjinud

Langer dal Topolánkovi na kampaň 50 tisíc. Podívejte se, kdo další mu přispěl

Na kampaň bývalému premiérovi a někdejšímu předsedovi ODS Mirku Topolánkovi přispěli bývalí i současní členové ODS nebo lidé spojení s jeho politickou a podnikatelskou kariérou. V seznamu dárců se objevují jména bývalých ministrů Ivana Langera nebo Karla Dyby či Zdeňka Sedmíka, bývalého generálního ředitele firmy Čepro.

Mezi dárci je třeba bývalý poslanec za ODS a zastupitel Prahy 10 Jan Florián, který byl z ODS vyloučen společně s šedou eminencí pražské politiky Tomášem Hrdličkou v roce 2013 poté, co při hlasování o důvěře vládě Jiřího Rusnoka opustil navzdory názoru klubu ODS jednací sál. Topolánkovi Florián poslal 5000 korun. ČTK sdělil, že považuje za správné jeho kandidaturu podpořit z několika důvodů. „Především je Mirek Topolánek profesionál s velkými zkušenostmi v politice, má vynikající jméno v zahraničí a v neposlední řadě je to výrazný charismatický lídr plný sil," poznamenal.

Budete koukat, co se bude dít, když nezastavíme Zemana a Babiše, říká Topolánkův marketér autor: INFO.CZ

Z účtu, jehož majitelem je Langer, Topolánkovi přišlo 50.000 korun, od Dyby 3000. Langer, který byl ministrem vnitra v Topolánkově vládě, serveru Seznam.cz svou podporu bývalému stranickému šéfovi potvrdil. Zatím nejvyšší částka dorazila od Jana Veverky, a to 100.000 korun. 

Topolánek Zemana určitě porazí. Ženy na fotkách viděly, že je rostlý jako topol, říká Horák autor: INFO.CZ

Mezi dalšími dárci se objevuje třeba jméno Martina Frélicha, což je zastupitel Prahy 5 a člen ODS, nebo bývalých poslanců za ODS Daniela Petrušky a za ČSSD Cyrila Zapletala, který několik let vedl hornické odbory. Josef Pavlata poslal 11.111 korun. Pavlata působil mimo jiné jako senátor. Tomáš Drápela, který s Topolánkem pracuje v Teplárenském sdružení, poslal 10.000 korun.

Topolánek měl k dnešnímu poledni na svém transparentním účtu asi 720.000 korun. Nejvíce penězi v řádu milionů korun zatím disponují jeho volební rivalové podnikatel a textař Michal Horáček, bývalý šéf Akademie věd Jiří Drahoš, bývalý velvyslanec Pavel Fischer a bývalý šéf Škody Auto Vratislav Kulhánek.

Profily prezidentských kandidátů si můžete prohlédnout zde.

Topolánek oznámil svou kandidaturu na prezidenta jen krátce před koncem lhůty na podávání přihlášek do voleb. Členem Topolánkova volebního týmu se stal Jakub Horák, který byl před nedávnými sněmovními volbami mediálním stratégem úspěšné kampaně Pirátů a v minulosti se podílel například i na policejní náborové kampani Pomáhat a chránit. Své angažmá v Topolánkově týmu oznámil Horák minulý týden na svém facebooku. Mimo jiné uvedl, že situace v zemi potřebuje změnu a Topolánek k tomu má sílu. „Velmi se na tu jízdu těším," napsal Horák.

Vše o prezidentských volbách najdete zde

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Volby do Evropského parlamentu 2019

Volby do Evropského parlamentu se uskuteční 24. a 25. května 2019. Češi budou vybírat celkem 21 nových poslanců. Volí se poměrným systémem, to znamená, že strana musí získat minimálně 5 % hlasů, aby měla nárok na křeslo v parlamentu. I těchto voleb je možné se zúčastnit mimo místo trvalého bydliště na voličský průkaz, nelze ovšem odvolit v zahraničí.

Jak volit Kandidáti Seznam europoslanců Průzkumy Voličský průkaz Jak se stát členem volební komise Jak vypadá europarlament Historie voleb do EP

Články odjinud

Půr: Proč se Klaus nemýlil a smutný konec nepoučitelných environmentalistů

KOMENTÁŘ MICHALA PŮRA | Poměrně nedávno se mi po letech dostala do ruky mnohými zatracovaná kniha Václava Klause Modrá nikoli zelená planeta, která vyšla už v roce 2007. Mnozí z vás možná u předchozí věty automaticky přestali číst, ale je až neuvěřitelné, jak se události zachycené v knize po zhruba 13 letech opakují. Samozřejmě, že klimatologové a řada dalších expertů Klausova tvrzení opakovaně vyvracela a možná měli v některých případech pravdu. Chci se nicméně věnovat zajímavější rovině knihy, která je o svobodě (a do značné míry i ekonomice) v atmosféře boje proti klimatické změně. Vzpomeňte si třeba na aktuální nápad pirátů zdanit leteckou dopravu. Abychom byli fér: Není samozřejmě jediný a nejsou to jen tito rebelové české politiky, kdo s podobnými návrhy přichází.

Tyto návrhy spojuje snaha omezovat, ať už ve formě daní či rovnou zákazů. Konzervativci často upozorňují, že to je v podstatě návrat socialismu v kombinaci s ekologickým étosem. Tak jednoduché to ovšem není, ostatně Klaus pro to měl v roce 2007 poměrně výstižný popis. „Ohrožením svobody, demokracie, tržní ekonomiky a prosperity na konci dvacátého a na počátku dvacátého prvního století přestal být socialismus, ale stala se jím ambiciózní, velmi arogantní a velmi bezskrupulózní ideologie politického hnutí, které začínalo s tématem ochrany životního prostředí, ale které se postupně přeměnilo na s přírodou téměř nesouvisející enviromentalismus,“ píše bývalý prezident.

Do značné míry to souvisí i se zmíněným pirátským nápadem. Ten nenabízí žádné řešení či konstruktivní alternativu, pouze omezuje jeden poměrně podstatný segment ekonomiky a rovněž omezuje svobodu jedince cestovat, protože létání činí méně dostupným. Zarážející je ta arogance. Zatímco socialisté, přestože s nimi mohu v drtivé většině případů nesouhlasit, usilovali o dobro nejvíce ohrožených skupin obyvatelstva na úkor těch nejbohatších, tady se necitlivě míří právě do řad méně majetných. 

Link

Mně osobně je poměrně jedno, jestli za letenku zaplatím o pár stokorun či tisícikorun víc, ale není to jedno velké části populace, která každý den tvrdě pracuje, aby jednou ročně mohla odletět na dovolenou s rodinou. Není to jedno studentům, kteří prostě jen chtějí poznat svět a díky boomu letecké dopravy se jim to daří lépe než kdykoliv v historii. Nemusíme se asi dohadovat o tom, že takové poznání má svojí nezanedbatelnou hodnotu nejen pro ekonomiku, ale i pro vzdělanost celé společnosti.

Zdanění letecké dopravy je mentálně podobné nucenému „přešaltování“ evropského automobilového průmyslu na elektromobilitu. Jejím výsledkem bude bez jakýchkoliv pochyb masivní omezení mobility. Lidé s nižším i středním příjmem si prostě elektromobil nebudou možná ještě několik desítek let moci dovolit, což jim samozřejmě značně zkomplikuje život a zasekne nemalou díru do rodinného rozpočtu. Ve výsledku ještě řada z nich přijde o práci, protože evropský automobilový průmysl minimálně na několik let zcela ztratí konkurenceschopnost a nad vodou jej budou držet jen státní dotace, tedy další peníze daňových poplatníků. Zatímco stát si je vezme v daních, další regulací zatížené firmy (potravinářské, energetické) si je vezmou od nás také, jen prostřednictvím dražšího zboží.

Link

Environmentalismus stejně jako socialismus ovšem neřeší podstatu problému. Nic z výše řečeného neovlivní klimatickou změnu, k níž bez jakýchkoliv pochyb dochází. Nic z výše řečeného nás na klimatickou změnu nepřipravuje, vede pouze k omezení svobod jedince a jeho relativnímu chudnutí. Je to totiž pouze prázdným politickým programem, který na hledání řešení rezignoval. Má jinou motivaci. Jeho nepřítelem je volný trh a ve výsledku kapitalismus. Je to přitom právě kapitalismus, který lidem umožnil, aby mohli třeba více cestovat. Kapitalismus ve výsledku vedl k tomu, že pod hranicí chudoby na planetě momentálně žije nejméně lidí v celé její historii. Kapitalismus vytáhl z chudoby i celou řadu zdánlivě ztracených států. Stačí se podívat do Číny, kde sice vládnou komunisté, ale byly to kapitalistické principy, jež vytáhly z beznadějné chudoby stovky milionů lidí.

Omylem nové levice, pokud jí tak budeme říkat, je přesvědčení, že si lidé tohle všechno nechají líbit. Výsledkem nebude pozitivní zvrat v boji s klimatickou změnou, ale pravý opak. V jednu chvíli lidé restriktivní opatření odmítnou a výsledkem bude ztracený čas a masivní finanční prostředky vyhozené z okna. Přestože jsme je už dávno mohli věnovat skutečné adaptaci na klimatickou změnu.

42262