Zemanova výhra? Nejdřív žrádlo, pak morálka. Hnojomet zabral, říká Šlerka | info.cz

Články odjinud

Zemanova výhra? Nejdřív žrádlo, pak morálka. Hnojomet zabral, říká Šlerka

Co ukázal výsledek prezidentských voleb? Podle analytika Josefa Šlerky mimo jiné to, že česká společnost není rozdělená. Miloše Zemana a Jiřího Drahoše podle něj spojují konzervativní hodnoty, rozděluje prý samotné hlasování, které přirovnává k referendu. Před polarizací ovšem Šlerka varuje: lidem prý chybí jistoty a mluví také o „narušeném imunitním systému společnosti“. Mezi lidmi cítí nespokojenost a obává se toho, aby se nálada nepřiblížila odcizení jako za dob první republiky mezi Čechy a Němci. Proč Češi nevěří médiím? Jak volby ovlivnily dezinformace? A proč Jiří Drahoš nezvládnul prezidentské debaty? Podívejte se na rozhovor. Všechna interview Pavla Štrunce najdete TADY.

Vše o volbách prezidenta ČR 2018 čtěte zde

Videa a bohaté fotogalerie z prezidentských voleb sledujte na Blesk.cz

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Volby do Evropského parlamentu 2019

Volby do Evropského parlamentu se uskuteční 24. a 25. května 2019. Češi budou vybírat celkem 21 nových poslanců. Volí se poměrným systémem, to znamená, že strana musí získat minimálně 5 % hlasů, aby měla nárok na křeslo v parlamentu. I těchto voleb je možné se zúčastnit mimo místo trvalého bydliště na voličský průkaz, nelze ovšem odvolit v zahraničí.

Jak volit Kandidáti Seznam europoslanců Průzkumy Voličský průkaz Jak se stát členem volební komise Jak vypadá europarlament Historie voleb do EP

Články odjinud

Cena dobíjení elektromobilů jde raketově nahoru, provoz je výrazně dražší než u konvenčních vozů

Dobíjení elektromobilů, které mělo být jednou z hlavních výhod proti konvenčním vozům, rychle zdražuje. Už několik dodavatelů nabíječek oznámilo razantní zvýšení cen a dobití vozu začíná být výrazně dražší než jízda s vozy s benzinovým či naftovým motorem.

 

Ve čtvrtek oznámil zvýšení cen jeden z největších evropských provozovatelů takzvaných rychlodobíječek – společnost Ionity. Za každou kilowatthodinu nově majitelé elektromobilů zaplatí 0,79 eura, tedy zhruba 21 korun. Například nabití elektroautomobilu Hyundai Kona s baterkou o kapacitě 40 kWh tak vyjde téměř na 850 korun. To vše při dojezdu zhruba 350 kilometrů, který je ovšem dosažitelný jen za ideálních podmínek.

Jeden kilometr u elektromobilu (podle stylu jízdy) tak může vyjít i na pět korun a více, což je i několikanásobek oproti provozu auta s naftovým či benzinovým motorem. Rozdíl je ještě výraznější u vozů se stlačeným zemním plynem (CNG), kde provoz vyjde na zhruba jednu korunu na kilometr. U úsporného dieselového vozu se náklady pohybují hluboko pod dvěma korunami.

Link

Kromě Ionity zdražení oznámil už před několika týdny i E.ON, který má rovněž nabíječky i v Česku. Pokud zákazník bude u E.ON dobíjet nejvyšší rychlostí, zaplatí až 13 korun za kWh. Podle informací INFO.CZ navíc výrazně zdražuje i ČEZ, který zrušil takzvané paušální platby a bude od konce ledna účtovat za spotřebované kWh.

„Technicky bude přechod probíhat tak, že ještě v únoru bude zachován systém paušálních plateb za využívání celé naší sítě, a tím vytvořen prostor pro zákazníky, aby se registrovali v novém rozhraní a vybrali si vhodný tarif,“ řekl INFO.CZ mluvčí ČEZ Martin Schreier. Skupina tak zjevně přistupuje na filozofii ostatních provozovatelů, kdy zákazník dosáhne na přijatelné ceny dobíjení jen v případě, že bude využívat téměř výhradně jednu síť dobíječek.

Zdražení je vyvoláno i situací na trhu. Jednotlivé společnosti do budování sítě stanic musí investovat nemalé prostředky, cena elektřiny přitom citelně roste a roste i spotřeba.

-1