Zemanův tým přiznal kampaň za 17 milionů. Půlku částky spolkly billboardy

Markéta Žižková

lup

Nejpozději úderem úterní půlnoci se museli všichni prezidentští kandidáti přihlásit ke kampaním, které vedou. Otázky vzbuzovala především bohatá reklama Miloše Zemana, který navzdory očividnému zarytě trval na tom, že kampaň nevede. Odborníci takový výklad dlouhodobě zpochybňují a teď to ukazují i čerstvá čísla: Zemanova kampaň stála minimálně necelých 17 milionů, jak vyplývá z dokumentu, kterým se jeho tým k výdajům za reklamu přihlásil.

Ve výdajích, ke kterým se Zemanův tým přihlásil, figuruje necelých osm milionů korun na velkoplošné billboardy, jindy se jedná o inzerci v novinách celkem za necelé dva miliony či o tisk letáků. Ty přišly celkem na pět a půl milionu.

Peníze nejdou od Zemana samotného, pocházejí z kont soukromých dárců – jako je to v případě teplického podnikatele Jaroslava Třešňáka, který se prezidentovi složil na leták „Životní příběh“ – a zhusta od Strany práv občanů napojené na Zemanovy hradní spolupracovníky nebo od spolku Přátelé Miloše Zemana. 440 tisíc korun dal pražský podnikatel Tomáš Hrdlička.

Na volební účet dostal Zeman asi 4,5 milionu korun, žádné náklady z účtu nezaplatil.

Ondráčka: Zeman na informování o penězích na kampaň úplně kašle, využívá finty a mate lidi

sinfin.digital