ČSSD má před krachem zachránit slovenský stratég. Jaké zkušenosti přinese od Fica?

Markéta Žižková

Sociální demokraté si do předvolební kampaně povolali pomoc ze Slovenska. Nový volební manažer Robert Žanony má podle slov volebního lídra Lubomíra Zaorálka „rychle změnit dynamiku kampaně před letošními volbami“. Před sebou má nelehký úkol vytáhnout sociální demokracii z nelichotivého druhého až třetího místa a preferencí pod patnácti procenty. Během odtajnění nového stratéga vyzdvihovala ČSSD jeho podíl na hned několika vítězných kampaních slovenského premiéra Roberta Fica. Jeho strana Směr-SD se ale nacházela v jiné situaci než čeští sociální demokraté. Jaké zkušenosti může Žanony přinést?

Jednoduché heslo, které dominovalo u strany Směr-SD v loňských parlamentních volbách, znělo: Chráníme Slovensko. A naráželo na běžence. „Uprchlíci byli hlavním tématem kampaně,“ říká pro INFO.CZ bývalý spolupracovník Institutu politického marketingu Tibor Môcik. Kampaň se přitom musela vypořádat s tím, že na Slovensku se stejně jako v Česku nachází nízký počet běženců. „Netvrdili, že by bylo na Slovensku velké množství uprchlíků. Snažili se ale zdůrazňovat, že kdyby tu nebyli oni, mohlo bych ji tu být hodně,“ popisuje tehdejší strategii strany Môcik. Směr-SD využíval marketingové prostředky jako billboardy nebo videa,  o tématu také jeho politici mluvili na předvolebních meetincích. Fico v předvolební kampani burcoval proti uprchlickým kvótám. To se podobá i českému ministrovi vnitra Milanu Chovancovi, který vyhlásil, že do voleb Česko nepřijme jediného uprchlíka. Nutno dodat, že sám Žanony se podle zprávy ČTK se stranou Směr-SD loni rozešel kvůli jejímu příliš nacionalistickému směřování.

Magnáti jsou napojení na politiky, mizí tak desítky miliard, tvrdí šéf Pirátů Bartoš

sinfin.digital