„Máme prý používat Instagram.“ Nový lídr ČSSD Zaorálek sbíral v Evropě rady, jak nepropadnout

Markéta Žižková

Lucie Bednárová

Minulý týden řešil hlávku zelí v logu ČSSD, teď se nový volební lídr strany Lubomír Zaorálek v zahraničí zajímá o to, jak používat Instagram. Inspiraci sbírá u sociálních demokratů z jiných evropských států. A dostává od nich prý i rady. „U oběda mi ukazovali, jak oni používají Facebook. Řekli mi také, že je nutné používat Instagram, a předvedli mi, jak fungují obrázky a videa, která tam natáčejí. Politické strany mi ukazovaly, jak každá z nich používá všechny sociální sítě. Je to běžná součást jejich komunikace. Vzpomínali na časy, kdy se psaly blogy. Nyní to ale všichni opustili,“ řekl českým novinářům muž, který má vyvést sociální demokracii z předvolební krize.

Ministr zahraničí se sociálními demokraty z dalších evropských států poobědval ve Štrasburku během Rady Evropy. „Mluvili jsme hodně o situaci v politických stranách,“ říká Zaorálek. Téma je to ožehavé v celé Evropě. I v dalších státech se totiž sociální demokraté potýkají s bojem o voliče, kterým se nabízí alternativy v podobě nových – a mnohdy populistických stran. A většina z nich umí velmi dobře používat nové nástroje předvolebních kampaní. Sociální sítě jsou v tomto ohledu samozřejmostí.

Liberální elity se děsí přímé demokracie, dělá se z ní bič na zlobivé politiky, říká šéf Pirátů

sinfin.digital