Revoluční změna v kampaních: U vašich dveří letos zazvoní politici, přesvědčovat budou tváří v tvář

Markéta Žižková

České politické strany přijdou před podzimními volbami s novou metodou, která není v tuzemsku vůbec obvyklá. Chystají se voličům zaklepat na dveře a osobně s nimi mluvit o volebních programech, ale i náladě ve společnosti obecně. Ač může znít tento způsob kampaně, který se odborně nazývá door to door (v češtině od dveří ke dveřím), v době sociálních médií staromilsky, není tomu tak. V praxi je totiž propojen s využitím moderních analytických nástrojů a takzvaných velkých dat. Jak zjistil zpravodajský portál INFO.CZ, klepat na dveře budou lidem politici a dobrovolníci TOP 09. Sociální demokraté budou o použití metody diskutovat. Experti se nicméně už teď shodují, že door to door kampaň je budoucnost. V tuzemsku i kvůli novým regulím, které stranám určují finanční strop na kampaň ve výši 90 milionů korun. Oblepit billboardy Česko si už tak nebudou moct dovolit.

Daniela Vašátková se věnuje politickému marketingu. Aktuálně chystá podklady pro ČSSD, na jejichž základě strana zváží, zda metodu před podzimními volbami použije. A vychází i ze své osobní praxe ze zahraničí. Před několika dny se vrátila z Oxfordu, kde se účastnila kampaně britských Labouristů.

Klaus spojuje: Zeman i Nečas se vesele bavili u jednoho stolu, Nečasová se zázračně uzdravila

sinfin.digital