Soukupova TV Barrandov nahrává Babišovi, tvrdí RRTV. Jen shoda náhod, oponuje mediální magnát

vkr

29. 09. 2017 • 22:07

Soukupova televize Barrandov začíná připomínat volební štáb hnutí ANO, všimla si Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Regulátor českých audiovizuálních médií proto majitele televize Jaromíra Soukupa napomenul za to, že v jeho pořadu ‚Duel Jaromíra Soukupa‘ se od května do června pokaždé vyskytovali zástupci hnutí ANO Andreje Babiše. Soukupova televize tím podle Rady porušila zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání tím, že nezajistila objektivitu ve svých zpravodajských a publicistických pořadech. Mediální magnát se však hájí: „Je to jen shoda náhod.“

Sedm pořadů Duel odvysílaných mezi 11. květnem a 22. červnem rozhodně nereflektovalo současnou politickou situaci. Ačkoliv televize měla zajistit vyváženost stranické příslušnosti svých hostů, u mikrofonu se sedmkrát objevil zástupce z hnutí ANO. Ostatní politické strany už přišly zkrátka, ČSSD byla pozvána třikrát, ODS dvakrát a KSČM s hnutím STAN pouze jednou.

„Tím se provozovatel dopustil porušení povinnosti zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti, zejména aby nebyla v celku vysílaného programu jednostranně zvýhodňována žádná politická strana nebo hnutí,“ citovala RRTV vysílací zákon.

Jenže podle Soukupa nebylo zvýhodňování hnutí ANO úmyslné. „Je pravda, že v některých případech svou účast některé politické strany opakovaně odřekly, a tím se frekvence politických stran, které naše pozvání přijaly, zvýšila. V žádném případě však nešlo o záměrně jednostranné zvýhodňovaní určité politické strany či hnutí. V našich zpravodajských a politicko-publicistických pořadech vždy dbáme zásad objektivity a vyváženosti,“ komentoval vyjádření Rady generální ředitel Barrandova a moderátor Duelu Soukup.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání dala Soukupovi týdenní lhůtu na nápravu situace, nicméně vzhledem k tomu, že pořady již byly odvysílány, je tato lhůta bezpředmětná.

Český regulátor radií a televizí si rovněž povšimnul, že v programu ‚Duel Jaromíra Soukupa‘ byl bez patřičného označení umístěn takzvaný product placemnent (forma reklamy, pozn. red.), a žádá po majiteli televize vysvětlení. Podle serveru Mediář se jedná o agitační plakáty politické strany Svoboda a přímá demokracie Tomia Okamury.

Vše o sněmovních volbách si můžete přečíst zde.

SDÍLET