Jak získat na svou stranu během pár měsíců, co zbývají do podzimních voleb, co nejvíc voličů. S takovou otázkou se aktuálně potýkají volební týmy českých politických stran. Ve srovnání s předchozími lety jim přitom stále efektivnější pomoc nabízejí nové nástroje, které využívají obrovská množství dat, jež o Češích na sítích posbírají. Jak rozhodující roli můžou hrát, ukázaly v poslední době volby v zahraničí. Čím dál větší pozornost jim tak věnují i tuzemští stratégové, kteří tak můžou své úsilí víc zacílit na určité skupiny. A spolu s tím mluví taky o možném zneužití.
„České politické strany se začaly zajímat o digitál mnohem vážněji, než tomu bylo doposud, a to i kvůli volbě prezidenta ve Spojených státech nebo kampani k brexitu, kde digitál sehrál velmi významnou roli,“ popisuje Jiří Jelínek z agentury Bussines Factory. A připomíná, že dřív byly hlavní reklamní zbraní billboardy nebo televizní spoty. Dnes můžou politici působit na první pohled mnohem méně nápadně, zásah ale mají zřetelnější.