Kde máme airbagy? Ruský automobilový průmysl se pokouší o restart, bez dílů ze Západu to ale jde ztuha

Georgi Kantchev, Nick Kostov, The Wall Street Journal

„Brutální“ západní sankce na začátku letošního roku ruský automobilový sektor zcela zastavily. Při jeho opětovném rozjezdu se ukazuje, že je nyní menší, technologicky zaostalejší a izolovanější – jde o předzvěst toho, co by mohlo čekat zbytek oslabené ruské ekonomiky.

Již několik týdnů po zahájení ruské invaze na Ukrajinu omezila většina západních automobilek svou činnost v Rusku. Sankce navíc přerušily dodávky dílů a ruské automobilky jedna po druhé zastavily výrobu. Do května se výroba automobilů snížila o 97 % ve srovnání s předchozím rokem.

Některé ruské závody se nyní znovu otevírají, a to i s novým místním vedením. Minulý měsíc AvtoVAZ, výrobce ikonické ruské značky Lada, uvedl, že v příštím roce plánuje vyrobit 500 000 vozidel. V roce 2021 společnost prodala téměř 400 000 vozů.

Restart průmyslu však přinesl auta, která byla na hony vzdálená předválečným modelům, chyběly jim airbagy, systém ABS nebo technologie elektronické kontroly stability, která je v tomto odvětví standardem.

sinfin.digital