Obchodníkům končí zlaté časy, vrací se tvrdý boj o zákazníka. Black Friday letos dorazil dříve

Americké oděvní řetězce se vytasily se slevami, které tlačí ceny pod úroveň loňského roku. Maloobchodníci letos vyhlašují slevové akce již s dostatečným předstihem před Černým pátkem. To je změna oproti minulým dvěma letům, kdy nedostatek zboží naopak umožnil obchodníkům účtovat si za mnoho výrobků, od svetrů až po pračky, plnou cenu.

Podle analytiků by výrazné slevy, které začaly v říjnu, mohly snížit zisky maloobchodních řetězců na konci roku, tedy v období vrcholící nákupní horečky. Tento tlak pociťují obzvláště silně zejména prodejci oblečení, jejichž ceny začaly po dvou letech růstu klesat.

Společnosti Gap, American Eagle Outfitters, Victoria's Secret a Under Armour uvedly, že jejich ceny byly v létě v průměru nižší než ve stejném období roku 2021. Společnost American Eagle uvedla, že její průměrná prodejní cena byla za tři měsíce do 30. července o 4 % nižší než ve stejném období před rokem.

sinfin.digital