Co když je Tesla jen obyčejná automobilka?

Ještě loni se společnosti, kterou vlastní Elon Musk, skvěle dařilo – byla bezkonkurenčním lídrem v oblasti elektromobilů a její hodnota přesáhla 1,2 bilionu dolarů. Dnes se ale potýká s problémy, které ztenčily Muskovo bohatství a otřásly důvěrou ve firmu, která je středobodem jeho podnikatelského impéria. Nyní již nepůsobí jako jeden z rychle rostoucích světových technologických gigantů, jak ji oceňovali investoři, ale spíše jako obyčejná automobilka.

Konkurenti snížili tržní podíl společnosti novými modely elektrických vozů, které v některých oblastech výrobky Tesly překonávají. Společnost naposledy uvedla na trh nový osobní vůz téměř před třemi lety, což je na detroitské poměry dlouhá pauza. To kupujícím ukázalo nové možnosti volby v době, kdy se některým zákazníkům značka Tesla zprotivila, mimo jiné i díky Muskově chaotickému převzetí společnosti Twitter.

Společnost Tesla, jež se dříve chlubila bezmeznou poptávkou po svých produktech, se nedávno uchýlila k osvědčené taktice vlastní tradičním automobilovým výrobcům, kteří se pokoušejí vyexpedovat auta z prodejen. V posledních týdnech roku 2022 nabídla Tesla v Spojených státech amerických slevy ve výši 7 500 dolarů, aby navnadila kupce, přesto však nedosáhla svého ročního růstového cíle.

Tento týden Tesla ve Spojených státech srazila ceny napříč celou produktovou řadou, některé z nich téměř o 20 %, a umožnila tak zájemcům o širší škálu svých modelů získat nárok na federální daňovou úlevu.

sinfin.digital