„Deepfakes“ celebrit se začaly objevovat v reklamách. Ať s jejich svolením, nebo bez něj

„Deepfakes“ celebrit přicházejí do reklamy. V nových spotech se objevily digitální simulace Elona Muska, Toma Cruise, Lea DiCapria a dalších celebrit. Technologie slučující snímky je stále populárnější a staví marketingový průmysl před nové právní a etické otázky. 

V loňském roce ruská telekomunikační společnost MegaFon zveřejnila reklamu, v níž hollywoodská legenda Bruce Willise pomáhá zneškodnit bombu. Minulý týden se pro změnu zdálo, že hlavní roli v marketingovém videu startupu reAlpha Tech, který se zabývá investicemi do nemovitostí, ztvárnil Elon Musk. A minulý měsíc se v propagačním videu firmy Paperspace, zabývající se strojovým učením, objevili mluvící dvojníci herců Toma Cruise a Leonarda DiCapria.

Žádná ze jmenovaných celebrit přitom natáčením těchto kampaní nestrávila ani okamžik. V případě pánů Muska, Cruise a DiCapria dokonce nikdy nesouhlasili s podporou zmíněných společností. Všechna videa s digitálními simulacemi byla vytvořena pomocí takzvané technologie deepfake, která využívá počítačové reprodukce k tomu, aby hollywoodské a podnikatelské celebrity říkaly a dělaly věci, které ve skutečnosti nikdy neřekly ani neudělaly.

Zbytek textu je pro předplatitele
dále se dočtete:
  • Jak tenká je u deepfakes hrana mezi využitím a zneužitím celebrity?
  • Jak na videa reagují herci, kterých se to přímo dotýká?
sinfin.digital