Stejně jako mnoho jiných rodičů i Greg a Selena Robletovi nabídli svým dětem, že jim za domácí práce budou dávat odměnu. Manželé však rychle zjistili, že peníze jsou jim v tomto případě k ničemu. Oblíbeným způsobem, jak dětem vyplácet kapesné, se mnohde staly virtuální měny.
Dcery Robletových totiž chtěly dostat zaplaceno v Robuxech, online měně ve videohrách společnosti Roblox. Nad papírovými dolary, které jim rodiče nabízeli, ohrnovaly nos.
Hned mi je vracely se slovy: „Můžeš to převést na Robuxy?“ popisuje Greg Robleto, 46letý webdesignér z marylandského Rockvillu. „Ani při sobě nemusím mít hotovost, stačí, když půjdu na internet a vložím na jejich účty pět dolarů.“
Dvanáctiletá Kaylee si nedávno koupila virtuální kabelku Louis Vuitton a její desetiletá sestra Ginelle virtuální bundu Gucci. Obojí v Robuxech stálo méně než zmíněných pět dolarů.
„Kdybych chtěla utrácet peníze v reálném životě, musela bych požádat rodiče, aby mě vzali do obchodů,“ vysvětluje Kaylee. „O tom, co si koupím v Robloxu, si rozhoduju sama.“
Sestry Robletovy jsou součástí obrovské skupiny technicky zdatných mladých lidí, kteří se učí finanční nezávislosti prostřednictvím Robloxu, jedné z nejoblíbenějších dětských online her a platformy, kde si značky stále častěji zakládají své obchody, aby nezletilé uživatele oslovily. Přibližně polovina z 60 milionů uživatelů Robloxu je mladší 13 let.

Roblox a další virtuální ekonomiky mění rodinné debaty o penězích a přetvářejí věčný rodičovský problém kontroly nad tím, jak děti na internetu utrácejí. Většina virtuálních předmětů stojí méně než deset dolarů. Opatření zavedená v posledních letech způsobila, že neřízené utrácení dětí představuje na této platformě menší problém než dříve. Ve srovnání s návštěvou obchodních center ušetří rodiče peníze i čas. Virtuální peněženky svých dětí můžou plnit menšími obnosy, většinou nemusejí dělat vůbec nic.
„Vývojáři si rychle uvědomili, že pokud chtějí monetizovat základnu mladých fanoušků, musí nejprve uspokojit potřeby rodičů,“ všímá si Joost van Dreunen, který vyučuje ekonomiku videoher na newyorské obchodní univerzitě Stern School.
Z těchto důvodů mnoho her včetně Robloxu prodává virtuální měnu také jako měsíční předplatné. Systém se v tomto ohledu podobá klasickému kapesnému.