Microsoft chce být Netflixem herní branže, rekordní investicí rozhýbal své ambiciózní plány

Akvizice herní společnosti Activision Blizzard za 75 miliard dolarů dává Microsoftu munici v podobě nových her a hráčské základny. Softwarový gigant rozšíří svou knihovnu videoherních trháků a posílí úsilí o nalákání zákazníků na svou cloudovou platformu. Cílem je otřást herním průmyslem.

Plánovaný obchod v hodnotě 75 miliard dolarů bude největší investicí Microsoftu v jeho historii a dosud nejambicióznější částí plánu, jak vytvořit z předplatitelské služby Game Pass herní obdobu Netflixu. Po dokončení obchodu bude Microsoft podle svých slov třetí největší herní společností na světě (dle tržeb) a bude mít pod sebou 30 herních studií, včetně vývojářů populárních sérií Call of Duty, World of Warcraft a Candy Crush.

Přibližně před deseti lety se Microsoft zaměřil na upoutání stávajících firemních zákazníků ke cloudovým službám založeným na předplatném. Pomohlo mu to zvýšit svou tržní hodnotu na dva biliony dolarů a udržet si postavení jedné z nejvýznamnějších technologických společností světa. Akvizicí společnosti Activision se připravuje na to, že stejnou taktiku nakonec použije i na spotřebitele a přesvědčí hráče, aby se vzdali drahého hardwaru a hráli v cloudu.

„Společně s Activision Blizzard máme neuvěřitelnou příležitost investovat a inovovat, vytvořit nejlepší obsah, komunitu a cloud pro hráče a zásadně tak zvýšit hodnotu pro naše akcionáře,“ řekl šéf Microsoftu Satya Nadella v úterý při telefonátu s investory a zástupci médií.

Stále více hráčů dnes hraje spíše na chytrých telefonech než na drahých konzolích a počítačích a společnosti po celém světě se proto předhánějí v budování služeb, které budou streamovat špičkové hry do všech druhů zařízení podobným způsobem, jakým se streamují filmy a seriály. Snaží se o to Amazon, Google (Alphabet), Sony i řada menších firem, ale Microsoft díky miliardám utraceným za akvizice a infrastrukturu získal v nově vznikajícím prostoru cloudových her velký náskok. „Microsoft má, co se týče her, velké ambice,“ řekl Mark Moerdler, analytik společnosti Bernstein Research. „Microsoft kupuje řadu studií kvůli svým plánům se službou Game Pass a předplatným her.“

Zbytek textu je pro předplatitele
dále se dočtete:
  • Jaké peníze se v cloudovém hraní točí?
  • Proč Microsoft dlouho nemohl chytit dech?
  • Jaké plány společnsot má?
sinfin.digital