Rapper Kanye West roky usiloval o to, aby se stal pomyslným Stevem Jobsem světa módy. Jeho nevyzpytatelné chování a antisemitské komentáře ho ale stojí lukrativní partnerství. Přichází kvůli nim o peníze a dává v sázku budoucnost své značky. Od rappera Kanyeho Westa odvrací společnosti Adidas a Gap, vydavatelství Universal Music tvrdí, že hudebník už s ním nemá smlouvu.
Společnost Adidas v úterý s Westem, jenž si nyní říká Ye, přerušila spolupráci, a to s odkazem na nedávnou sérii antisemitských komentářů ze strany hudebníka. Společnost ve svém prohlášení uvedla, že „netoleruje antisemitismus nebo jakýkoli jiný druh nenávistných projevů“.
Společnost Gap, která mnohaleté partnerství s Westem ukončila minulý měsíc, v úterý uvedla, že stahuje výrobky z řady Yeezy Gap ze svých obchodů a vypíná webové stránky věnované této spolupráci. Prodejní řetězec Foot Locker uvedl, že sice zůstává partnerem Adidasu, ale dal svým zaměstnancům pokyn, aby stáhli všechny výrobky Yeezy z regálů a webových stránek.
Dva známí sportovci – Aaron Donald z Los Angeles Rams a Jaylen Brown z Boston Celtics – v úterý ve svých prohlášeních zveřejněných na Twitteru uvedli, že se loučí se sportovní marketingovou agenturou Donda Sports, kterou West založil na začátku roku.
Kanye West nadále vlastní oděvní značku Yeezy, kterou založil v roce 2016, a drží svou ochrannou známku Yeezy a několik dalších v rámci firmy Mascotte Holdings. Bez velkých partnerů z oboru jsou ale jeho vyhlídky v oblasti módy nejisté. Spolupráce s velkými módními domy a obchodními řetězci dávala hudebníkovi přístup k talentům z oblasti kreativy a návrhářství i k výrobním a distribučním kanálům, které mu umožnily masově oslovit spotřebitele.
„Pochybuji, že Kanye West má v oblasti módy bezprostřední budoucnost,“ domnívá se analytik společnosti Bernstein Luca Solca. „Myslím si, že v tomto případě bude zapotřebí dlouhé pokání, než bude jakákoli značka ochotna s Westem znovu spolupracovat.“
Kanye West ani jeho zástupci na žádosti o komentář nereagovali.