Ředitelé firem končí s vlídností a mění tón. Cítí, že ekonomika vykazuje známky přicházející tvrdé zimy

Éra laskavých a mírných ředitelů pomalu odeznívá. S pochmurnějšími ekonomickými vyhlídkami se šéfové firem vracejí k přímočarým požadavkům a hodnocení výkonnosti. Korporátní vedoucí pracovníci, kteří po většinu pandemie posílali zaměstnancům uklidňující vzkazy a utvářeli si mírnější a vřelejší image, nyní mění svůj tón, protože se objevují známky zhoršující se ekonomické situace.

Generální ředitel mateřské společnosti Google minulý měsíc řekl zaměstnancům, aby pracovali s „větší naléhavostí, ostřejším soustředěním a větším hladem, než jaké jsme projevovali za slunečných dnů“. CEO Meta Platforms Mark Zuckerberg koncem července rovněž prohlásil, že tato mateřská společnost Facebooku musí pracovat s větší intenzitou. „Očekávám, že s menším množstvím zdrojů uděláme více práce,“ řekl. Jiný člen vedení společnosti pak nedávno zadal manažerům úkol, aby identifikovali pracovníky s nízkou výkonností a zbavili se jich.

I mimo oblast technologií varují generální ředitelé před těžšími časy. Někteří například radí zaměstnancům, aby zvážili výdaje na pracovní cesty, byznysové obědy a večeře nebo dokonce i na firemní dárkové předměty, jako jsou trička a hrnky na kávu.

Tento posun ve sděleních ředitelů směrem k zaměstnancům odráží rostoucí obavy vedoucích pracovníků z toho, kam současná ekonomika směřuje. Průzkum, který v červnu zveřejnila společnost Conference Board zabývající se obchodním výzkumem, ukázal, že většina generálních ředitelů si myslí, že recese přichází nebo dokonce už přišla. Když se vedoucí pracovníci obávají poklesu, mění se jak jejich rétorika, tak i činy, říkají lidé z vedení firem, členové představenstev a firemní poradci.

sinfin.digital