Výrobci nezvládají uspokojit hlad po nových kamionech, roste počet najetých kilometrů i oprav

Americká nákladní doprava, která je klíčovou součástí snah o efektivní přepravu zboží, se chytila do pasti ve svém vlastním omezeném dodavatelském řetězci.

Výroba těžkých tahačů návěsů vázne kvůli nedostatku dílů, jejich dodávky nestačí pokrýt velké množství objednávek. To brání dopravcům ve výměně a doplňování nákladních vozidel v době, kdy roste poptávka po přepravě spotřebního zboží a průmyslových materiálů. Snižující se dostupnost nových nákladních vozidel spolu s nedostatkem řidičů a rostoucími cenami pohonných hmot prohlubuje problémy logistiky, které stahují americkou ekonomiku dolů, prodlužují dodací lhůty a zvyšují náklady na dopravu.

Nedostatek dílů, včetně polovodičových čipů, vedl podle analytiků výrobce nákladních automobilů ke konci loňského roku ke zrušení objednávek na několik tisíc vozidel, které nebyli schopni vyrobit. V letošním roce zatím výrobci přijali o 55 % méně objednávek než v prvních měsících roku 2021, uvádí analytická společnost ACT Research se sídlem v Indianě. Dopravní společnosti se v důsledku omezeného přístupu k novým strojům více spoléhají na stárnoucí vozové parky.

Zbytek textu je pro předplatitele
dále se dočtete:
  • K čemu jsou nuceny přepravní společnosti, které nemohou kupovat nová vozidla?
  • Jak se změnil trh s ojetými vozy?
  • A co dále navýší cenu nových kamionů?
sinfin.digital