Za kulisami kolapsu CNN+. Jak se odvíjela nešťastná „mise Apollo“ zpravodajské platformy?

Nová streamovací platforma byla považována za budoucnost známé zpravodajské stanice. Vydržela ale pouhý měsíc. Společnost Warner Bros., která se stala novým vlastníkem CNN, v druhé polovině dubna oznámila, že streamovací službu uzavírá. Několik stovek zaměstnanců si mělo hledat novou práci.

Až o týden později někteří z těchto zaměstnanců obdrželi od CNN uvítací balíček – krabice plné reklamních předmětů se značkou sítě, od propisek po nádoby na jídlo, popkornovače nebo sluchátka. Některé z těchto balíčků přišly s uvítacími vzkazy: „Být součástí CNN je skvělá příležitost. Budujte si vztahy, věnujte čas kontaktům s kolegy a sebezdokonalování, abyste zde svůj čas co nejvíce využili.“

Absurdně načasované dárky, které byly podle CNN rozeslány omylem, byly další ranou pro zaměstnance, kteří vsadili na novou značku CNN+. Lákala je vyhlídka, že streaming bude dál nabírat na popularitě a poroste. Nakonec viděli jen to, jak se celý projekt epicky zhroutil.

Krátce trvající experiment CNN+ je příběhem zpackané sázky za více než 300 milionů dolarů. Je to také příběh o mocenských hrách při velké firemní fúzi – spojení Discovery s mateřskou společností CNN WarnerMedia, které bylo dokončeno v dubnu – a příběh o výrazně odlišných představách o budoucnosti streamování.

Pro více než 400 zaměstnanců jde také o příběh zmařených nadějí. Vzestup a pád CNN+ vypovídá o riziku, které jsou lidé ochotni podstoupit, aby byli u startu něčeho velkého, zejména ve světě tradičních médií, která hledají obchodní model, jenž do budoucna obstojí.

Více než tucet lidí zapojených do projektu CNN+ v rozhovorech popisuje prostředí, kde nadšení z toho, co jeden z vrcholových producentů popsal jako „misi Apollo“ – s odkazem na vesmírný program, který dostal lidi poprvé na Měsíc – ustoupilo vědomí, že neúspěch přichází rychle a nemilosrdně. Mnoho zaměstnanců streamovací služby nastoupilo do CNN v uplynulém půlroce, nebo dokonce jen několik týdnů před spuštěním platformy. Několik z nich uvedlo, že kvůli tomu opustili stabilní zaměstnání nebo ukončili práci na volné noze.

Zaměstnanci CNN+, kteří se nedostanou na jiné interní pozice v rámci sítě, dostanou šestiměsíční odstupné – pokud společnost sami neopustí do 90 dnů.

sinfin.digital