Musí existovat lepší způsob, jak přijít o 800 miliard dolarů...

Chytrou obranou proti neúspěchu v byznysu je zvyšovat sázky pomalu a postupně. Meta místo toho vsadila sebe samu.

Víte, co je cool? Bilion dolarů!

To byla tržní kapitalizace Facebooku zhruba před rokem, těsně předtím, než se přejmenoval na Meta. Od té doby se vypařilo asi 800 miliard dolarů.

Osm set miliard! To je víc než tržní kapitalizace téměř jakékoli společnosti v indexu S&P 500. Je to víc než Exxon Mobil. Je to víc než Berkshire Hathaway. Je to víc než Tesla a k tomu parkoviště aut, co právě sjela z výrobní linky nějaké gigafactory.

Nedávná bouře v technologickém sektoru umazala hodnotu Amazonu, mateřské firmy Googlu Alphabet a všech dalších gigantů s výjimkou Applu. Napříč Silicon Valley se s brutální efektivitou vypařily biliony dolarů.

Žádná z firem ale v těchto dnech nevypadá tak neutěšeně jako ta, jejíž akcie se od loňského září propadly o 75 %. Dobrou zprávou pro Metu je, že mnozí z poražených se v minulosti naučili znovu vydělávat. Špatnou pak to, že s nimi nemá mnoho společného.

Společnosti obyčejně mění strategii, protože prodělávaly. Meta prodělává, protože změnila strategii.

Je to téměř rok, co šéf a spoluzakladatel firmy Mark Zuckerberg udělal odvážný manévr a přejmenoval Facebook na Meta Platforms. Věřil, že budoucnost není v sociálních médiích, ale ve všeobjímající, virtuální sféře známé jako metaverse.

Rozhodnutí vložit tolik důvěry do tak neprozkoumané cesty se zapíše jako jedna z nejrizikovějších sázek, kterou kdy jakákoli firma učinila, ať už se dál bude dít cokoli. Každopádně to, co sledujeme nyní, je bezútěšné. Stále není jasné, co se dá považovat za úspěch, víme jen to, že Meta se k němu nijak neblíží – a vydala se za ním po špatné cestě.

sinfin.digital