Applu klesly příjmy i zisk, problémy má nejen v Číně. Pomůže z krize „revoluce“ s cenami iPhonů?

HalfPageAd-1

ČTK, luš

30. 01. 2019 • 10:00

Zisk americké společnosti Apple ve fiskálním prvním čtvrtletí mírně klesl na 19,97 miliardy USD (450,2 miliardy Kč) z 20,07 miliardy USD ve stejném období předchozího roku. Příjmy se snížily o pět procent na 84,3 miliardy USD. Firma současně varovala, že další pokles příjmů čeká i v tomto čtvrtletí. To je zřejmě dalším signálem toho, že Apple čelí slabé poptávce po svých přístrojích iPhone, zvláště v Číně, která je největším trhem pro chytré telefony na světě, uvedla agentura Reuters.

Mobile-rectangle-3

Zisk na akcii za tři měsíce do konce prosince však mírně stoupl na 4,18 dolaru, analytici čekali zisk 4,17 dolaru. Příjmy byly v souladu s novým odhadem z tohoto měsíce. Apple na počátku ledna varoval, že jeho příjmy budou výrazně nižší, než doposud očekával, kvůli slabé poptávce v Číně a nižšímu zájmu o nové přístroje. Původně Apple předpokládal za první fiskální čtvrtletní, které bývá nejrušnějším v roce, příjmy v rozmezí 89 až 93 miliard USD.

Příjmy ze zahraničí měly na celkových příjmech podíl 62 procent. Příjmy z prodeje iPhonů klesly o 15 procent na 51,9 miliardy USD, celkové příjmy z dalších produktů a služeb naopak stouply o 19 procent. Příjmy ze služeb dosáhly rekordních 10,9 miliardy USD.

Ve druhém fiskálním čtvrtletí Apple očekává příjmy v rozmezí 55 až 59 miliard USD. To spíše zaostává za odhady analytiků, kteří podle agentury agentury Refinitiv čekají v průměru příjmy 58,83 miliardy USD. Ve srovnatelném období loni činily příjmy 61 miliard USD.

Ředitel společnosti Tim Cook agentuře Reuters řekl, že pokles příjmů z prodeje iPhonů způsobilo hlavně ekonomické oslabení v Číně, které mělo negativní dopad na poptávku v zemi. Apple podle něj nyní přehodnocuje způsob oceňování iPhonů mimo Spojené státy. Doposud převážně stanovoval cenu v dolarech, což však zdražuje přístroje v jiných zemích při přepočtu na domácí měnu. Firma se proto rozhodla přihlédnout i k makroekonomickým podmínkám a vrátit se k tomu, aby ceny iPhonů více odpovídaly místním cenám. Doufá, že jí to pomůže oživit prodej v těchto oblastech.

SDÍLET

Billboard-bottom-1