Boom OLED displejů ve smartphonech se nekoná. Produkci drží nad vodou Samsung

Michal Benatzky

Není to tak dávno, co se v mobilní technice začaly výrazněji prosazovat OLED displeje, které oproti klasickým LCD alternativám slibují lepší zobrazovací schopnosti při úsporném využívání energie. Na OLED technologii už přešel také Apple, který svůj vrcholný iPhone X tímto typem obrazovky osadil. Zdálo se tak, že masivnímu rozšíření těchto obrazovek ve všech možných zařízením nic nebrání. Jejich nástup ale není tak drastický, jak se zprvu zdálo.  

Své by o tom mohl vyprávět Samsung, jež kromě svých vlastích smartphonů dodává OLED displeje právě i pro vlajkovou loď Applu. Aby jihokorejský gigant zvládl poptávku ze strany svého obchodní partnera a úhlavního konkurenta v jednom, naplnit, musel zvýšit své výrobní kapacity. Obecně se totiž očekávalo, že iPhone X bude prodejním hitem. Prodejní čísla nejdražšího iPhonu ale nakonec nejsou tak závratná, což Apple přimělo ke snížení objednávek na jeho výrobu. Kalifornská společnost nakonec v tomto čtvrtletí vyrobí jen polovinu původně plánované produkce. Samsung se tak nyní potýká s problémem, komu zbylé OLED panely prodat.  

sinfin.digital