Čínské e-shopy přestávají prodávat zboží Dolce & Gabbana. Pobouřila je „rasistická reklama“

ČTK

abe

Řada čínských e-shopů stáhla ze svých webů zboží italského módního domu Dolce & Gabbana (D&G) v reakci na sérii reklamních spotů této značky, kterou čínské celebrity na sociálních médií označily za rasistickou. Číňanka se v nich pokouší hůlkami konzumovat typické italské pokrmy - pizzu, špagety či sicilské cannoli. D&G v nich láká na plánovanou módní přehlídku v Šanghaji, již později zrušila. Návrháři se za spornou reklamu omluvili.

Rozhořčení umocnil komentář původem údajně z instagramu návrháře značky Stefana Gabbany, který také koloval po čínském internetu. Gabbana v něm mluví o "špinavé, smradlavé a nevzdělané čínské mafii" a přidává nelichotivý emotikon. Módní dům později oznámil, že se do návrhářova instagramového účtu i účtu značky někdo naboural.

sinfin.digital