Covid ukázal, že vlastnit auto je důležitější než dříve, říká šéf Mercedesu pro Česko

Jedinou z velkých automobilek, která za letošní první tři čtvrtletí zvýšila v Česku prodeje, byl Mercedes-Benz. Nové registrace jejích aut tu meziročně vzrostly o 12 procent, což překonalo i růst značky v Číně. „Jedním z důvodů, proč se nám to podařilo, bylo i zvládnutí první vlny epidemie, lidé se tu nebáli nakupovat,“ vysvětluje v rozhovoru pro INFO.CZ ředitel tuzemského zastoupení výrobce Wolfgang Bremm von Kleinsorgen.   

Předpokládám, že jste s výsledky prodejů za první tři letošní kvartály spokojený. 

Z pohledu výsledků by bylo těžké nebýt spokojený. Rok 2020 přinesl všem automobilkám jedno velké zásadní téma, které je pochopitelně covid. V této souvislosti především doufám, že to všichni zdravotně zvládneme. Co se týče obchodní stránky, tak to zvládáme skutečně dobře. Zejména v Česku. Pokud se podíváte na kontext, celosvětové prodeje Mercedesu za první tři kvartály klesly o desetinu, ty evropské dokonce o 21 procent. Růst jsme naopak zaznamenali v Číně o 8,3 procenta nebo právě v Česku, kde to bylo o 12 procent a kde jsme prodali přes 4600 vozů a navýšili tržní podíl.

Do Česka míří první vodíkové vozy. Padesát tisíc za deset let není nereálný cíl, říká šéf Toyoty Peleška

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital