Krizi pociťujeme na vlastní kůži, expanze se nám přesto vyplatí, říká šéfmanažer obchodů Žabka

Koronavirová epidemie poměrně citelně dopadá i na maloobchodní frančízovou síť potravin Žabka, která patří pod křídla skupiny Tesco. „Centra měst jsou vylidněná, chybí nám turisté, školáci i zaměstnanci office center, kteří častěji pracují z domova,“ připouští v rozhovoru pro INFO.CZ Radim Lunda, generální manažer prodejen Žabka. Na druhé straně však prodejnám roste průměrná útrata za nákupy, síť letos (fiskální rok prodejen končí v únoru) výrazně expanduje – zatím otevřela 19 nových prodejen, a prodejny zavádějí nové doplňkové služby – prodej léků či online prodej. 

Poměrně nedávno jste do sortimentu Žabky zařadili léky, jaký je o ně zájem?

My jsme už dříve léky v nabídce měli – jejich prodej jsme zkoušeli asi před dvěma lety, ale tehdy byla ještě poměrně sešněrovaná legislativa, takže šlo především o prodej vitamínových doplňků. Nyní je situace legislativně příznivější, takže jsme se k tomu konceptu znovu vrátili a funguje nám to zatím skvěle. V nabídce máme v zásadě jen několik hlavních léků, především ibalgin a paralen, které nám z toho dělají nejvíc tržeb, ukazuje se, že je o ně zájem. Kromě těchto dvou léků v zásadě na vybraných pobočkách nabízíme kapky do očí, léky na bolest v krku a vitamíny. Jde o dvacet různých přípravků.

Jako Češi na velkou příležitost teprve čekáme. Vezměme si příklad z Izraele, říká Pavel Smutný

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital