Notino v rekordu. Roční obrat společnosti přesáhl 14,5 miliardy korun

Prezentace klienta

Největší on-line prodejce parfémů a kosmetiky Notino dosáhl rekordního ročního obratu 14,5 miliardy korun. Jde téměř o pětimiliardové navýšení oproti předchozímu roku a 42% meziroční růst. Podíl České republiky na celkovém obratu je 14 %.

Rok 2020 byl pro Notino v mnoha ohledech rekordní. Společnost odeslala přes 12 milionů balíčků do celé Evropy a v největší předvánoční špičce, během akce Black Friday, odbavila neuvěřitelných 140 000 zásilek během jediného dne. Denní průměr odbavených balíčků v roce byl přitom okolo 30 000. 

S ohledem na obrat jsou tradičně nejsilnější kategorií Notina parfémy a jinak tomu nebylo ani v roce 2020. Přesto byl růst této kategorie o poznání pomalejší v porovnání s kosmetikou. Zatímco obrat parfémů se meziročně zvedl o 22 %, u make-upu se jednalo téměř o 50 %. Obrat segmentu vlasové kosmetiky a pleťové péče vzrost dokonce o 70 %. „Parfémy představují polovinu výkonu celé firmy a jsou dlouhodobě tahounem našeho obratu. V uplynulém roce jsme nicméně zaznamenali extrémní růst kosmetických kategorií. Uvědomujeme si, že právě kosmetika je to, co naši zákazníci chtějí a potřebují. A proto se nyní zaměřujeme na další rozšíření nabídky make-upu, vlasové kosmetiky a péče o pleť,“ uvedl Zbyněk Kocián, generální ředitel Notina. Celkem prodal lídr na poli krásy a e-commerce přes 55 milionů produktů. 

Notino momentálně působí na 24 trzích, na kterých jen v uplynulém roce získalo 3,5 milionu nových zákazníků. Jejich celkový počet se tak přehoupl přes 16,5 milionu. Společnost své zákazníky doposud obsluhovala z jediného distribučního centra v České republice, během roku 2020 však v Rumunsku otevřela své druhé logistické středisko. „V souvislosti s pandemií koronaviru jsme si uvědomili, že hranice, které dosud v rámci Evropské unie nikdy nebyly problémem, se problémem staly. Záleží nám na tom, aby naši zákazníci dostávali své balíčky nejen včas, ale dokonce ještě rychleji než dříve,“ řekl Kocián s tím, že právě tomu má nové distribuční centrum v Bukurešti pomoci. Firma z Rumunska odbavuje například zásilky pro Řecko nebo Bulharsko, což ji dostává blíže i ke klientům ze vzdálenějších zemí. „Věříme, že díky tomuto kroku posuneme zážitek z nakupování opět o úroveň výše. Decentralizace řízení a skladů Notina zároveň představuje významnou expanzi společnosti na zahraniční trhy, “ dodal Kocián.

V roce 2020 společnost také rozšířila síť svých kamenných prodejen a otevřela svou dosud největší a nejmodernější prodejnu ve varšavském nákupním centru Westfield Arkadia. V nejnovější pobočce představilo Notino zcela nový koncept prodejen, vylepšený interiérový design a inovativní přístup k prodeji kosmetiky. Hlavní důraz přitom Notino kladlo na implementaci moderních technologií, které zákazníkovi maximálně usnadňují nákup. Přímo na prodejně je tak možné provést diagnostiku pleti nebo objevit ten nejvhodnější odstín make-upu díky technologiím Youth Finder a Shade Finder od Lancôme. Naprostým unikátem je pak fragrance finder AirParfum, tedy patentovaný přístroj, který umožňuje objevit pravou esenci vůní bez zatížení alkoholem a rušivými nótami - je jediný svého druhu v celém Polsku. Kamenné pobočky provozuje Notino celkem v 9 zemích, včetně České republiky, Rakouska a Polska.

SDÍLET
sinfin.digital