Papíru odzvonilo. Podnikatelé mohou i díky covidu řešit své financování kompletně online

Partnerská spolupráce

Papírovým žádostem o bankovní financování pomalu zvoní hrana. Covid totiž ještě dále posílil odhodlání tuzemských bank hledat nové cesty ke klientům a jednou z nich je i možnost kompletního online vyřízení žádostí o financování. Pozitivní odezvu odezvu od klientů mají například v Raiffeisenbank, kde počet podnikatelů, kteří takto žádají o čerpání úvěru či vystavení bankovní záruky, roste každý měsíc.

Díky online řešení Raiffeisenbank získávají klienti banky detailní přehled o všech svých žádostech, které se týkají čerpání úvěru a vystavení bankovní záruky – včetně informací o jejich stavu nebo možností, jak nové žádosti vytvářet z předdefinovaných formulářů a z kopií předešlých žádostí. Služba banky je součástí internetového bankovnictví a její využívání je zdarma.

Benefity online řešení:

● Rychlost a flexibilita komunikace

● Zástupce firmy může podepisovat i v zahraničí

● Všechno v jedné aplikaci (účty, karty, úvěry, žádosti)

● Přehled úvěrů a TF produktů na Dash boardu

● Statutární zástupce může podepsat na svém počítači = nemusí být pro podpis přihlášen do aplikace (IB)

● Samotná žádost vzniká vyplněním formuláře přímo v internetovém bankovnictví (není zpracována mimo platformu)


    Více informací na www.rb.cz.

    „Online řešení si zvykli využívat především klienti, kteří využívají bankovní záruky. Právě ti oceňují náš přístup a pomoc s přechodem do online světa,“ říká pro INFO.CZ Michaela Hrušková, ředitelka útvaru bankovních záruk a dokumentárních akreditivů.

    Ve stejné aplikaci k je k dispozici také online přehled o všech využívaných úvěrových i trade finance produktech, včetně možnosti vygenerovat si ke každému produktu oficiální úvěrový výpis. „Po vyzkoušení služby se klienti k papíru zpravidla nevracejí. Aktivně navíc zapracováváme jejich zpětnou vazbu na funkčnost služby, takže jsou přímo součástí dalšího vývoje platformy,” říká Ondřej Raba, produktový manager korporátních úvěrů Raiffeisenbank.

    Banka aktuálně zpracovává online asi 10 procent žádostí o čerpání úvěrů a 30 procent žádostí o vystavení bankovní záruky a tato čísla každý měsíc stoupají. Pro letošní rok je cílem banky zpracovat online až 40 procent takových požadavků firem. Covid-19 navíc urychlil potřebu a ochotu klientů hledat alternativní cesty k „papírovému procesu“, stejně jako snahu banky o změnu a přechod na online formu komunikace.

    SDÍLET
    sinfin.digital