„Jsme firma s polámanýma nožičkama… ale pořád sexy a jdeme na burzu!“ říká vládce Colosea

Majitel řetězce patnácti restaurací Coloseum Jan Mužátko věří, že se mu za čtvrt roku podaří zopakovat úspěch bratří Kasových a IPO jejich online lékárny Pilulka. „Myslím, že mezi lidmi vzbudíme podobný ohlas. I když nám pandemie trochu polámala nožičky, pro investory jsme pořád sexy.“

Jen málo podnikatelů na tuzemské gastroscéně má tak rozsáhlé zkušenosti jako Jan Mužátko – a právě ony jsou prý hlavním argumentem, proč se lidem nákup akcií Colosea vyplatí. „Nekupují si totiž část firmy za 250 milionů, ale zkušenosti za jednu miliardu.“

Jan Mužátko s gastronomií začal hned po revoluci, zkraje 90. let. Od píky – ve dvaceti letech prodává na Karlově mostě turistům piva a limonády, za ušetřené peníze v roce 1994 v Praze otevírá první pizzerii Coloseum; chtěl prý do metropole přivézt italskou vášeň pro pizzu. O čtyři roky později zakládá i řetězec samoobslužných restaurací Jarmark, které se ale na trhu příliš dlouho neudrží; Mužátko o Jarmarku mluví jako o „zkušenosti za sto milionů“. Coloseum však mezitím pobočkově stále roste, kromě toho přibývají i restaurace Občanská plovárna nebo Pivovar Národní třída.

Covidová epidemie ale na začátku loňského roku sráží asi dvacítku Mužátkových provozů do kolen. Pomoci vstát mají právě prostředky, které podnikatel získá prodejem třetinového podílu Colosea na pražské burze.

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital