Ještě před koncem roku se ukáže, zda je apetit investorů po akciích technologických firem ukojený, nebo jestli hostina trvá. Na newyorskou burzu totiž pro miliardu dolarů míří Roblox, společnost a videoherní platforma, o níž jste – na rozdíl od vašich dětí – nikdy neslyšeli, ale která v posledních měsících raketově roste.
Jako Alenka v říši digitálních divů. Tak si po vstupu do herního 3D světa společnosti Roblox musí připadat valná většina jeho dětských uživatelů. Je to prostor, kde si každý nový člen – registrace je záležitostí na půl minuty – vytvoří unikátního avatara, kterého postupně upravuje, vylepšuje a se kterým může hrát nepřeberné množství her. Systém má vlastní měnu i ekonomiku a uživatelé mohou nové hry a prostředí sami vytvářet pro ostatní; když jsou úspěšní, přijdou si na slušné peníze.
Roblox – podobně jako další technologické firmy, jež v posledních měsících roku vstupují na burzu – „vyrostl“ na covidové epidemii, která v mnoha zemích znamenala karanténu a zavřené školy. Tweenageři (většina z desítek milionů uživatelů je mladší 12 let) hledali nové možnosti sociálních kontaktů. Virtuální 3D svět byl trefou do černého.