Virtuální dětský svět míří na burzu pro miliardu dolarů. Je to nejistá jízda na covidové vlně

Ještě před koncem roku se ukáže, zda je apetit investorů po akciích technologických firem ukojený, nebo jestli hostina trvá. Na newyorskou burzu totiž pro miliardu dolarů míří Roblox, společnost a videoherní platforma, o níž jste – na rozdíl od vašich dětí – nikdy neslyšeli, ale která v posledních měsících raketově roste.

Jako Alenka v říši digitálních divů. Tak si po vstupu do herního 3D světa společnosti Roblox musí připadat valná většina jeho dětských uživatelů. Je to prostor, kde si každý nový člen – registrace je záležitostí na půl minuty – vytvoří unikátního avatara, kterého postupně upravuje, vylepšuje a se kterým může hrát nepřeberné množství her. Systém má vlastní měnu i ekonomiku a uživatelé mohou nové hry a prostředí sami vytvářet pro ostatní; když jsou úspěšní, přijdou si na slušné peníze.   

Roblox – podobně jako další technologické firmy, jež v posledních měsících roku vstupují na burzu – „vyrostl“ na covidové epidemii, která v mnoha zemích znamenala karanténu a zavřené školy. Tweenageři (většina z desítek milionů uživatelů je mladší 12 let) hledali nové možnosti sociálních kontaktů. Virtuální 3D svět byl trefou do černého. 

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital