Vlk v kašmírovém rouchu. Jak Bernard Arnault proměnil svět luxusu

Stanislav Šulc

Jen pár lidem se podařilo vytvořit majetek přesahující hodnotu 100 miliard dolarů. A je mezi nimi jen jediný Evropan: Bernard Arnault, člověk, který prodává nejslavnější kabelky na světě.

Říká se o něm hodně věcí. Pro konkurenty je dravým predátorem, který se před ničím nezastaví. Francouzští novináři rádi opakují jeho přezdívku „vlk v kašmírovém rouchu“. Podle jednoho z nejvlivnějších designérů současnosti a módního poradce hvězd Sherona Barbera je ale Bernard Arnault zároveň mužem, který sám proměnil podstatu luxusu. 

Steve Jobs pak kdysi řekl, že si není jistý tím, že za padesát let bude iPhone pořád trendy, ale i za padesát let budou stále lidé pít Arnaultův Dom Pérignon. Jaký je příběh nejbohatšího Francouze, jehož jmění se loni na podzim přehouplo přes magickou hranici 100 miliard dolarů a na chvíli předběhl i zakladatele Amazonu Jeffa Bezose?

Boj o čas. Mladé frontě zbývají nanejvýš týdny, věřitelé doufají ve vyšší nabídku

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital