Den ve 30 vteřinách: Zeman utratil za kampaň 17 milionů a Jižní Korea obnovuje s KLDR vojenskou horkou linku

ČTK, ekb

Přestože prezident měsíce tvrdí, že žádnou prezidentskou kampaň nevede, utratil za ni 17 milionů korun. Vyplývá to z dokumentu, kterým se jeho tým k výdajům za reklamu přihlásil. Jižní Korea se s KLDR mezitím dohodla na sérii kroků, které mají vést ke zlepšení jejich vztahů. Severokorejská delegace se zúčastní zimních olympijských her v Jižní Koreji a obnoví se také vojenská horká linka mezi oběma státy. Jaké další zprávy by vám dnes neměly uniknout?

Prezidentští kandidáti se museli přihlásit ke kampaním. Zeman přiznal 17 milionů

Do pondělní půlnoci měli kandidáti povinnost uvést jména všech lidí či firem, od kterých na kampaň přišly peníze či od kterých dostali bezúplatné plnění. Současného prezidenta Miloše Zemana stála volební kampaň téměř 17 milionů korun. Zeman to uvedl na svém volebním webu. Na účet dostal další 4,5 milionu korun. Většinu reklamy za něj zaplatila Strana práv občanů, spolek Přátelé Miloše Zemana nebo společnost Euro - Agency. Odkud čerpaly peníze tyto organizace, z uveřejněného výpisu nevyplývá. Není to porušení zákona, protože zákon na takovou variantu kampaně nedbá, řekl dnes ČTK Jan Outlý z dohledového úřadu. Údaje zveřejnili i další kandidáti, Jiří Drahoš finanční i nepeněžní příjmy vyčíslil na necelých 37 milionů.

Zemanův tým přiznal kampaň za 17 milionů. Půlku částky spolkly billboardy

sinfin.digital