Do Prahy se vrací mladší příbuzný trolejbusu. Zkušební trasa elektrobusu vznikne na Proseku

ČTK

adg

Trolejbusová doprava je pro Pražany už jen téměř půlstoletí vzdálená historie, poslední linka od vinohradské Orionky na Strahov ukončila provoz 15. října 1972. Díky rozvoji elektrobusů se ale po 45 letech budou cestující v Praze opět moci svézt dopravním prostředkem, který trolejbus na první pohled připomíná. Od 15. října totiž začne jezdit ve zkušebním provozu elektrobus s dynamickým dobíjením, který v části trasy využije elektřinu z drátů nad vozovkou.

Nad částí Prosecké ulice, kde mezi roky 1952 a 1965 jezdila trolejbusová linka číslo 58 spojující Libeň s Čakovicemi, už v uplynulých týdnech vyrostlo trolejové vedení. Ve zdejším prudkém stoupání se na zhruba 900 metrů dlouhém úseku mezi zastávkami Kundratka a Kelerka bude dobíjet elektrobus (někdy též označovaný jako parciální trolejbus) nasazený na přidané spoje linky 140. Vyrážet bude z Palmovky, kde má pevnou dobíjecí stanici. Podobný systém, ovšem dobíjený jen na konečné, se už od roku 2015 zkoušel na obratišti Želivského.

Kromě tohoto novodobého příbuzného připomíná trolejbusovou éru v Praze od roku 2010 také symbolická zastávka na Orionce, kde trolejbusy Pražanům posloužily naposledy. Pozornému chodci po pražských ulicích pak ještě neuniknou na fasádách některých pražských domů stopy, které na nich zanechaly trolejbusové dráty. Občas je dokonce k nalezení původní sloup a znalci poznají také další terénní úpravy. S renovacemi fasád i ulic ale tyto stopy pomalu mizí.

Škodův palác mění majitele. Budovu, kde sídlí pražští úředníci, koupila investiční společnost GLL

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital