Dopravní podnik chce dále zpřístupňovat služby handicapovaným. Do roku 2025 má být plně bezbariérový

Pražský dopravní podnik plánuje zvýšit počet bezbariérových spojů i zastávek. Bude nakupovat už jen nízkopodlažní autobusy. Do konce příštího roku přibude v Praze 39 nízkopodlažních tramvají typu Škoda 15T ForCity. Současně dopravní podnik zkouší předělat starší typ tramvaje T3R.P na nízkopodlažní. Na dotaz ČTK to sdělila mluvčí pražského dopravního podniku (DPP) Aneta Řehková. Doprava v hlavním městě má být podle plánu magistrátu plně bezbariérová do konce roku 2025.

"Pokud bude i v následujících letech dostatek finančních prostředků, bude tento cíl splněn. Dopravní podnik hl. m. Prahy do bezbariérovosti MHD investuje řádově stovky milionů korun ročně. Tyto investice měly v posledních letech díky prostředkům z evropských fondů stoupající trend," uvedla Řehková.

Jak vznikalo pražské metro: první zmínka padla na konci 19. století. Stavět se začalo v roce 1966

Na přelomu tisíciletí bylo pro vozíčkáře přístupných 22 stanic metra z 52. Od roku 2015 je v Praze 61 stanic, z nichž je 44 bezbariérových. Bezbariérový vstup nyní dopravní podnik staví ve stanici Palmovka. V různých fázích přípravy jsou projekty bezbariérových vstupů do dalších stanic metra.

"Chystá se ve stanicích Opatov a Karlovo náměstí. Projekční příprava dodatečných bezbariérových přístupů byla zahájena ve stanicích Jiřího z Poděbrad, Českomoravská a Flora. Studijně jsou prověřovány stanice Želivského, Pražského povstání, Radlická, Křižíkova a Jinonice," dodala. Pořadí úprav je stanoveno na základě jednání s organizacemi, které sdružují handicapované.

Místo školy vznikne na pozemku po hotelu Praha galerie a hřiště. Kellnerova nadace nezískala potřebná povolení

Tramvajové zastávky jsou upravovány na bezbariérové současně s rekonstrukcí tratí. Aktuálně je z 641 zastávek 489 bezbariérových.

Prahou jezdí nyní 348 nízkopodlažních tramvají, což je zhruba 42 procent, a 939 nízkopodlažních autobusů, co že cca 80 procent.

SDÍLET
sinfin.digital